tisdag 5 augusti 2008

uttråkad ända in i benmärgen

tredje inlägget idag;
det säger väl sig själv.

Sambon min är nog hemma men har inte ork att underhålla sin flickvän för tillfället,
inte heller ork att hjälpa mig färga håret.
Men, han måste få vila, så jag får underhålla mig själv istället;
problemet är bara att min egen ork tryter.
Och min fantasi, vad händer med den när tristessen kommer krypande?
varför har jag helt plötsligt ingen ide i hela mitt huvud?

Eller ja,
jag kunde läsa, spela fiol eller gitarr, sjunga,
skriva färdigt alla låtar, börja med min nya,
jag kunde försöka på att färga håret själv,
se på lite vänner, eller någon till film
(har sett på enchanted tidigare idag)
eller rentutav göra någonting av det jag borde.

men med tristessen försvinner lusten.
det är snarare den sanningen som existerar för tillfället.

aah, klockan har ju varit 18:57 minst en halvtimme nu redan........

Inga kommentarer: