fredag 21 maj 2010

Hjärtrusningar

Jag har haft dem ganska många år nu,
men under senaste tiden har de varit annorlunda.
Efter två dagars vila drog jag igår spinning, och fick en hjärtrusning.
Okej om de bara varar i 1-2 minuter, och sedan går ner.
Men denna varade 20 minuter, tillsammans med total orkeslöshet, yrsel, overklighetskänslor och en hel del panik. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag blev rädd för mitt liv.

Det är inget trevligt.

Och jag borde ju ha kollat upp mig för flera dagar sedan,
i måndags hade jag 80 slag i vilopuls, i jämförelse med mina vanliga som brukar ligga runt 50.
(i vaket tillstånd, efter någon minuts vila)
och mitt blodtryck var kraftigt förhöjt.

Hur är man så dum att man bara går omkring och låtsas som ingenting?

Idag ska jag gå och försöka kolla upp det.
Förmodligen är det ingenting allvarligt,
men jag är ändå rädd.

Inga kommentarer: