tisdag 17 maj 2011


Riktigt grymma musiker!

I söndags var det tydligen städning på schemat, och lite papper jag helt glömt bort kom fram.
Så har kämpat med skoluppgifter jag förträngt idag,
till sista veckan.
Att det alltid ska vara likadant.
Och jag funderar på att plugga vidare? Hmm. Jaja, vill man så går det väl.

Dessutom satt jag ute och arbetade med uppgifterna, då gick det ju mycket bättre, förhoppningsvis kanske jag får lite färg snart.

När jag blev klar för dagen med uppgifterna (det finns nog kvar att göra ännu) så kände jag bara att jag ville ta vara på tiden, och njuta. Kändes skönt att ha några timmar.
Men efter 15 minuter kom tristessen.. Vad ska jag göra?

Nå, jag drack en kaffe och diskuterade med pappa, sen hamnade vi framför datorn och han spelade några låtar - som jag sedan var tvungen att ta ner.
Så nu sitter jag här, lyssnar på lite country, och inspireras.

Är det någonting det kan gå flera timmar åt, så är det att pyssla med musik,
oavsett vad det är. Spela själv, sjunga, lyssna, göra skivor eller bara kolla runt på YouTube eller Spotify..

Så det är alltid skönt med lite tid, att bara göra det som faller in.

Senare tänker jag gå ut och gå.
Har inte varit ute och gått en avsiktlig promenad på väldigt länge.
Det har bara varit stenhård galenskapsträning på schemat de senaste veckorna.
Så det ska bli skönt att få igång blodet utan att det ser ut som att allt hamnat i ansiktet....

För övrigt så tänker jag nu använda mig av bloggen som jag vill.

Skulle jag ha några bilder på mig själv,
eller pånågonting annat skoj
så skulle jag lägga upp dem.
Men trots att jag gillar att fota, så blir det aldrig av,
dessutom trivs inte jag framför kameran alls mera. Usch.

Inga kommentarer: