måndag 6 maj 2013

Ärlighet


Jag älskar när människor är rakt fram och säger vad dom tycker.

Även om det är negativt.
Klart det finns sätt att säga saker på men jag måste säga att jag hellre tar rå ärlighet än inget alls.
På samma sätt så tycker jag om att vara ärlig. Det är svårt att hålla saker inne men tyvärr är det väl så att man är illa tvungen ibland.
 I alla fall tills man hittat modet och letat upp ett fint sätt att säga det på.
Men det kan vara så att man har mycket att förlora.

Och så är ju faktiskt den hårda sanningen att alla kanske inte gillar att bli ärligt behandlade. Människor gillar att trycka in sig i sin egen påhittade värld och trycker bort sanningen så långt det går.

Oftast är det dessa människor som gärna pratar bakom andras ryggar. Som inte vågar säga sanningen eller erkänna vad de tycker.

Kanske man ser på detta på fel sätt?
Dom lever bara i en annan värld.
I mitt tycke, en sämre värld.

Så om du lever i denna instängda världen. Öppna dörrarna, våga kliv ut.
Lev.

Det är så fantastiskt skönt att slippa vara avundsjuk.

Tänk vilken lycka man får uppleva om man kan känna glädje för andra.
Den är inte bara dubbel, den är oändlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kunde inte låta bli att titta in närmare på din profil, och hittade då detta - du vet inte hur rätt du har människa, helt och hållet mitt eget tänk och sätt att leva efter..helt enkelt..behandla andra som du vill bli behandlad själv..enkelt, men svårt att fatta och förverkliga för många (tyvärr)...bra där ! Joakim :)