onsdag 31 mars 2010

god morgon!

vaknade i morse, drog upp rullgardinen och himlen var helt blå.
åh det börjar äntligen kännas som vår på riktigt.
(funderade ett tag om jag skulle våga skriva det för så fort man säger sådana saker högt så börjar den där jävla snön komma ner igen..)

Kom också på att i gårdagens inlägg lät det som att jag mår dåligt,
men det gör jag faktiskt inte.
Visst har det varit lite upp och ner nu sedan jag varit hemma och gjort arbete och inte haft någon stadig rutin, det sätter upp och ner på mig en del.
Men jag mår absolut inte så dåligt som det kan låta ibland.
Jag bara försöker beskriva känslor och tankar jag har, som kan vara väldigt negativa men jag har ju faktiskt lärt mig hur jag ska handskas med dem, i alla fall de flesta.

Igår försökte jag mig ut på en länk, men efter en halvtimme började mitt hjärta rusa så jag var tvungen att sätta mig ner i snön, det svartnade för ögonen.
Efter 5 minuter hade jag fortfarande en puls på över 180.
Det var också lite av ett wake-up-call, eftersom jag faktiskt vilat i två dagar innan igår, enbart promenader.
Jag antog förra veckan att jag hade blivit övertränad med symptom som dålig sömn, trötthet, irritation, svullnad i kroppen, ont överallt, olust.. osv osv.
Så jag bestämde mig för att ta det lugnt några dagar, men två dagar var helt klart inte tillräckligt. Så jag får vila lite till, men det bästa är, att det inte gör någonting. Jag vet att det är vad min kropp och min knopp behöver just nu :)

Sen kommer jag tillbaka som aldrig förr ;)

Eftersom min träning de senaste månaderna varit på elitnivå, så är det inte så konstigt.
Så passa er! Det är fan inte bra att träna för mycket heller.

Dock ska jag dra lite spinnig i helgen men jag hoppas på att vara lite mera återhämtad då!

Nu är det dags att skriva lite arbete,
gå ut på promenad (vilket jag upptäckt är fantastiskt härligt det också!) och ikväll ska jag faktiskt jobba lite igen! :)

Inga kommentarer: