torsdag 14 januari 2010

Känslor

är bra mycket mera komplicerade än vad man egentligen tror.
Nåja, jag tänker inte ta och prata om dem riktigt än, jag vill inte nu helt enkelt.
Så jag bara låtsas som att allt är som vanligt nu!

Jag ville inte skriva i går av förklarliga anledningar och jag var sjukt trött, det är jag idag igen men lite uppdatering behövs det. Skolan kräver mycket energi just nu för det är massor på gång, skollia, skollia och skollia, planera planera, diskutera, lära sig massor av nya saker, arbeten, sedan har vi snart massagekursen, jag ser fram emot allt detta men gosh, så trött jag är hela tiden.. Plus det här känslomässiga.

Igår gjorde jag ett ayurveda test, om ni vet vad det är?
Annars är det bara att söka på google ;) jag fick iallafall reda på att Vata är otroligt dominerande i mig, och det stämde övernaturligt mycket. Jag blev nästan lite rädd när jag läste allting.. Men det var intressant och kanske också lite lärorikt! Kan rekomendera att läsa om det :)

Idag tog jag sovmorgon och arbetade igen sjukt mycket i skolan och blev trött..
Jag undrar om det är någonting annat på gång? iofs vet jag det.. Så det finns ju förklarningar men ah, jag vill inte. Jag vill vara pigg, och glad..

Jag fick efterfrågan på proteinpannkaksrecept igår, så jag tänkte dela med mig av det,
har ätit det varje dag nu :P haha.
i alla fall här är det:
1 dl havregryn
1 dl proteinpulver (vaniljsmak)
1 ägg
1 dl mjölk
kanel efter smak
mixa allt detta med en stavmixer och häll sedan smeten i en stekpanna,
när den är färdig ät den tillsammans med mosad banan och jordgubbar så blir det SÅÅÅ gott!
vem längtar inte efter färska sådana? Men jag kan tipsa om Euroshoppers frysta, billiga och SJUKT goda! jag brukar värma dem i mikron några minuter..
ojojoj!

Sen en låt jag lyssnar mycket på nu som jag redan lyssnat på ett tag men,
den är bra så vad kan jag säga.

The eyes around me are so cold
With every chance they steal my soul
So walk with me, Talk with me,
Hold my hand I'm stumbling
In consequence here is me alive

Can you fix what's made to be broken?
I can't fix what's made to be

My heart is tattooed on my sleeve
I'm not hiding
No
It only hurts to breathe

My heart is tattooed on my sleeve
I know it's blinding
No
It only hurts to breathe


Standing now and alone
I need answers tell me everything you know
So heavy is the night
Exhausted
Whispers tend to crucify my mind
I'm fighting but I'm blind

Can you fix what's made to be broken
I can't fix what's made to be

My Heart is tattooed on my sleeve
I'm not hiding
No
It only hurts to breathe

My Heart is tattooed on my sleeve
I know it's blinding
No
It only hurts,
It only hurts,
It only hurts to breathe


I shout out
Can you hear me?
Mistakes have cost me years
Do they cost you?
Are you like me?
Tell me - please...

My Heart is tattooed on my sleeve
I'm not hiding
No
It only hurts to breathe

My Heart is tattooed on my sleeve
I know it's blinding
No
It only hurts,
It only hurts,
It only hurts to breathe

2 kommentarer:

Sari M. sa...

Tack det där ska jag absolut pröva på! Spelar det någon större roll vad man har för proteinpulver med vanilj? eller kanske det inte är en större skillnad :) Men kämpa på vännen med allt, det är bara att hålla ut! kraam

Anonymous sa...

jag saknar dig :(