måndag 11 januari 2010

uppgympa

jag har för det första kommit på att jag är sämst på att skriva nu för tiden,
jag har väl helt enkelt förlorat min aptit på att dela med mig av mitt liv till omvärlden.
Det händer så mycket i mig och runt mig.

För att nämna en sak så framförde jag, och 5 andra på klassen våra uppvärmningar till motionsledarutbildningen idag! Vi blev godkända allihop och må jag tillägga att vi också ÄGDE, stort! Jag trodde jag skulle dö av nervositet och efteråt var jag fundersam över hur lätt man släpper taget om sitt självförtroende..

Dessutom har jag pratat mycket med en helt underbar tjej på klassen och det var mycket bra för mig. Jag kan inte få nog av mina nyfunna vänner här på väddö, dom är verkligen guldhjärtan allihopa. Kärlek!

När jag kom hem städade jag och redde undan i köket en hel del, sedan avnjöt jag en god middag och efter det kastade jag mig motvilligt ut genom dörren och in i kylan för att ta mig till Gymmet, där jag avlade ett rygg, baksida axlar och mag-pass. Motivationen var inte så hög eftersom vi hade kört uppvärmningar 110 minuter under dagen och orken var lite halvtaskig sådär, men så fort jag steg innanför dörrarna på friskis så kände jag hur hela min kropp lyftes upp. Jag kom ju in i mitt tempel. Jag körde stenhårt och motiverat i över en timme, sjukt bra kontakt och helt fantastiska känslor. Det där händer alltid när jag känner mig halvmotiverad, orkeslös eller helt enkelt helt omotiverad, när jag väl är där, är jag en helt annan människa.

Nu har jag myst i soffan och sett på Las vegas, och sängen börjar så småningom kännas aktuell. Sängen och boken jag för tillfället läser. "Stella & Sebastian", författare Jenny Leeb. Kan rekomenderas!

Här är några bilder från skidturen i fredags (sjukt roligt och utmanande, tungt!) och några av mina ååå så fabulösa klasskompisar ;) ...och jag..



och låten jag lyssnar mest på denna vecka är faktiskt en låt sedan några år tillbaka, men ack så underbart vacker den är.


Och med detta säger jag hej då och godnatt för idag!
xO/Emelie

1 kommentar:

S sa...

den där låten är helt underbar :)