söndag 3 januari 2010

jul och nyår

har nu flytit förbi, snabbt har det gått.
Julen var nog en av de sämre dessvärre :( jultomten var snäll med mig men juldagen spårade (tydligen) ur lite.
Sedan låg jag ju magsjuk till nyår..
Dock hade jag mitt bästa nyår på flera år, eftersom jag varit magsjuk och fortfarande inte mådde helt hundra så bestämde jag mig för att stanna hemma med familjen, även mina syskon, deras respektive och barnen kom hit.
Drack några glas vin, åt underbart god 3-rättersmiddag och njöt av de vackra raketerna vid 12-slaget.
Hur underbart som helst! Dessutom kunde jag fara och träna igen på fredagen!!

Så nu är jag igång med det också, hade gått ner närmare 5 kg av magsjukan men nu är jag förhoppningsvis påväg upp igen! Fick till ett ordentligt ryggpass idag + en timme badminton efter det. Igår körde jag ett hopp/styrka-pass hemma, har en otrolig träningsverk i benen efter det så det var också effektivt. De som vill följa med mera i min träning så kan ju adda mig på http://www.funbeat.se/ annars :) är rätt aktiv nuförtiden och skriver in det mesta iaf!

Nu är det två dagar jullov kvar sedan börjar skolan igen,
det ska bli skönt. Och underbart att komma tillbaka till min lägenhet i Väddö, och se mina finaste klasskamrater igen :)

Nu ska jag invänta lucia-tjejerna för vår reunion :)

Puss/ Emelie

Inga kommentarer: