fredag 16 mars 2012

Pain!

Blir så less när man hela tiden ska ha någonting i kroppen som bökar.
Å andra sidan är det ju lite så att man får skylla sig själv, eller hur?

Men nu har jag i alla fall satt igång med stretchingen på allvar,
bröst/bröstrygg är nr 1 på prioriteringen.
Dock har min träningsvärk förvärras gånger 100 efter att jag stretchat.
Så nu ska jag vara försiktigare, inte göra det i samband med träning, och i bara korta intervaller.
Sedan får vi se vart det bär å.

Jag har nämligen konstant värk i bröstet och mellan skulderbladen, från att ha haft periodvis och då jag tränat.
Nu har jag värken hela tiden. Och i olika former.
Svårt att andas/stickande/domningar/ont i fästen/tryck över bröstet/knivar/molande värk.
Så fort jag känner lite mellan skulderbladen så strålar smärtan ut över diverse olika områden.
Hello, aktiva triggerpunkter!

Om inte stretchingen hjälper så måste jag försöka med andra medel, massage/kiropraktor/akupunktur, står väl på listan.
För nu måste jag ta tag i det här.

Ibland förstår jag varför folk har svårt att komma igång med träning....

Inga kommentarer: