måndag 12 mars 2012

Today

07:00 - klockan ringer, jag känner mig överkörd.
07:30 - har kommit ur sängen, fått på mig kläder, sätter mig ner och läser bloggar
08:00 - hungrig, fixar och äter morgonmål: 2 äggvitor, en stor skål med flingor, diverse nötter, min powercocktail + en stor kopp kaffe
09:00 - mätt och nöjd, börjar fixa för att åka iväg
09:40 - drar mot gitarrlektionen, kör rätt idag (förra måndagen körde jag till jobbet istället - säger en del om min måndagshjärna
10:00 - gitarrlektion, ska tydligen lära mig spela "walking in memphis", med dämpning och hjälp mig, PLOCK.
Aja, will do. 
10:30 - lektion slut, åker till Avancia för att börja jobba. Äter en banan före passet.
11:00 - kör CXWORX 30 minuter, pigga och alerta deltagare som kör hårt - ger mig energi - jag kör också rätt hårt idag. Blir svettig och trött.
11:30 - HUNGRIG, håller på att gå i bitar, lagar snabbnudlar och en kycklingfilé från gårdagen + ärter.
(Hade ris, men tydligen gick det inte att äta, började må illa av bara tanken..)
12:00 - PT Kund
13:00 - Klar, övar på nya CXWORX releasen, är helt slut i kroppen, men koreografin sitter bra. 
FAN vad det bränner i bakdelen - slår åter fast vid att alla vi som kör CX6an några månader kommer ha världens snyggaste röv lagom till sommarn. - Great (and very very VERY painful).
13:40 - Förbereder för en annan kund
14:00 - Kund
14:45 - äter mellanmål: proteinshake och riskakor (älska riskakor!)
15:00 - Går ut i gymmet och tränar triceps + biceps, kör 3 övningar triceps och får världens pump, 2 övningar biceps och pump i den lilla knölen också - ännu bättre måndag! :)
16:00 - Stretchar 5 minuter: nu j*vlar ska jag få arslet ur vagnen med det här stretchandet. Har haft grymt mycket problem sista tiden i bröstet och bröstryggen. Dags att göra någonting åt det. Experiment: hjälper det  . We'll see. Ont gör det. Förbereder för spinning - ser ut att bli fullt!
16:15 - kör spinning för full sal - AMAZING! Grymt, deltagarna är så himla bra, jag får religiös upplevelse i en av låtarna. Skojar inte! Lyckan är obeskrivlig. Spinning är lösningen till allting. Jag lovar. Efter ett spinningpass finns det nämligen inga problem mera. 
17:15 - som jag sa, vi går ut ur spinningsalen färdigtränade och helt slut, precis som det ska vara.
Lite lyckliga också, hoppas jag i alla fall. 
Kollar på en snubbe som gör armhävningar med benen i luften. DET är hardcore. Mål till sommaren?
17:30 - kör hem, lycklig över våra bara vägar och vårat fina väder, spinningshög. lyssnar på full volym på CXmusiken. Kommer på att sista låten är lite klurig fast den verkade lätt först.
17:45 - hemma, middagen på bordet. Lövbiffsrullader och potäter, kokta grönsaker. Yum! En stenhård surskorpa slinker ner också.
18:00 - under de varma strålarna i duschen. Äntligen ren igen.
18:15 - slänger på ett avsnitt av How i met your mother medan jag smörjer in min snustorra kropp.
springer några varv runt huset och söker en lapp jag trott jag tappat, men det visar sig att den låg framför näsan i sängen. Just när jag hann bli ilsken.
Skriver några program till kunder på samma gång. Blir beroende av HIMYM, Ted är fortfarande kär i Robin. Just när jag tänkte att det inte händer så mycket mera, kanske man någonsin skulle få reda på vem hon där bruden nu är. Men nej. Fast jag har egentligen alltid trott att det var Robin. Nåväl.
19:30 - Hungrig igen, äter 4 rostmackor och en STOR skål vanlig yoghurt blandat med Fitline yoghurt. Och ett stort glas Restorate förstås. Byter serie till Criminal Minds.
20:15 - Mätt och nöjd, igen. Älskar kvällsmålet. Det är bäst. Näst efter frukosten.
Ser på ett avsnitt LOST jag missade när jag somnade igår och Dragan fortsatte se. Förundrad över hur mycket man glömmer bort av en serie av att inte se den på några år. (säsong 3, bör kanske tilläggas). Lägger mig på spikmattan 20 minuter. Aj. Det tog ont idag.
21:00 - Det var det. Katten kommer och vill gosa med matte, hon är så fin min lilla kisse. Blir sugen på té, så kliver upp och lagar mig en kopp, helt enkelt. Fortsätter se på Criminal minds. Funderar på att jag saknar Dragan, och att jag älskar honom så himla mycket. Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva den här känslan i det här skedet av ett förhållande. Jag antar att jag lurat mig själv.
22:00 - Fick långtråkigt. Kanske märks. Kollar FB, kollar mail, kollar twitter. Skriver ett twitter. Varför är jag inte trött? Skriver ett inlägg. Dragan ringer mitt i mitt skrivande av detta inlägg. Han tror jag blir arg för att han inte kommer hit. Jag låtsas väl vara lite arg. Men jag är inte det.
Onödigt. Jag är konstig, kan jag konstatera igen. Men ibland är det väl bara så att man vill ha det på ett visst vis kanske. Kanske jag blev lite irriterad ändå på honom. Men det har jag redan glömt bort. 
Han måste få sova hemma i sin fina lägenhet. 
22:37 - skriver färdigt detta inlägg, ska väl lägga mig ner och läsa någonting, så att jag kanske blir lite trött någon gång. Och så ska jag ringa Dragan förstås, och be om ursäkt för att jag vill vara med honom.
Antar jag.


Inga kommentarer: