torsdag 26 april 2012

Life is hard on all of us

Är det inte det ena så är det det andra....
Har haft en jobbig dag idag, får alltid panikångest när jag ska jobba hemma och iväg sen. För lite stimulans.
Också gråtit över min medelmåttlighet, eller snarare min oduglighet.
Ofta när det blir snack om utseende så brukar jag säga att jag inte tycker jag ser bra ut, alls, egentligen. Men att jag inte bryr mig om det, det är inget jag hetsar över idag. Det är som det är och jag har lärt mig gilla läget, liksom.
Det värsta är ju att jag egentligen ser på mig själv såhär när det gäller, det mesta, faktiskt. Även fast jag vet att jag är bra på någonting så finns det nån liten jävel där på insidan som inte tror på det riktigt.
Men jag har lärt mig leva med det, för det mesta. Ibland blir jag lite ledsen när jag tänker att det aldrig kommer bli någonting utav mig, men för det mesta har jag accepterat det.
Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig för det är tyvärr såhär det är, och jag tror inte jag kommer komma helt ifrån det någonsin.
Men det är heller inte någonting jag lider speciellt mycket av nuförtiden mera.
Som sagt, det är som det är.
Och ärligt, hur många kan säga att dom faktiskt, alltid, genuint tycker att dom är fantastiska? Tror inte det är många, men visst avundas jag dem litegrann.
Det är ju så man borde se på sig själv, eller hur?
Nu ska jag försöka varva ner  så jag kommer upp ur sängen kl 06.15 i morgon bitti!
En bra grej med idag, är att jag fick träffa en vän som jag saknat, blev superglad av att se henne, sen sprang jag också på en annan underbar vän, som också förstås lyfte dagen. Mina pass också, förstås.
Så det är inte all bad!
(Och just ja -  nya numret av body!!)
Bjuder på några av mina instagram-bilder från idag.
Till och med en formbild!




1 kommentar:

Sigrid sa...

Det är så tråkigt att det ska vara så svårt att förstå hur bra man faktiskt är. Jag vill i alla fall säga att jag tycker du är grym och att du är en förebild för mig! :)