onsdag 25 april 2012

Minne

En till ADHD-grej, jag kom att tänka på idag,
eftersom det hände just idag. (Eller egentligen två saker).

Kan ha kraftiga problem med att minnas saker och ting, som inte är sådär superintressanta.
Har en tid försökt komma ihåg att ringa till preventivvårdsmottagningen, och idag var den magiska dagen då jag faktiskt kom ihåg.
Hur länge det har tagit mig att äntligen göra det där samtalet?
2 månader.
Så ni fattar.. Detta trots otaliga försök att påminna mig själv.

Jag ringer, och så funkar det inte.
Växeln kan inte koppla mig för det kommer inga signaler fram.
"Prova igen i morgon".
Hah.
I morgon.

Det värsta är att det börjar bli bråttom.
Men, det får väl ta den tid den tar.
Ska försöka med allt våld att komma ihåg det i morgon, men jag kan inte vara säker.

I alla fall.
Jag bröt ihop efter samtalet. Totalt.

Fy fan vad det är jobbigt med såna där saker, och när man inte egentligen alls kan göra någonting åt dem.
Och det inte finns någon som förstår.
"Men, det är väl bara att sätta telefonen på ringning"
"Men, det är ju bara att komma ihåg"
"MEN, DET ÄR JU BARA....."

Fuck "det är ju bara".
För det är fan i mej inte bara.

Antar att det tar extra mycket på nu när jag inte fått träna och sätta mig själv i bättre balans..

Gud, folk måste tro att jag är världens mest irriterande människa när jag bara skriver om ADHD-jobbigheterna.
I och för sig är det sant, jag har en tendens att vara ganska irriterande..
Men jag är också spännande. Man vet aldrig vad som kommer näst....... ;o)


Inga kommentarer: