onsdag 4 juni 2008

temperature below zero

jag orkar inte stå på benen mera,
jag har ramlat ihop på golvet 3 gånger idag redan.
Från ingenstans.

Det finns ingen vilja att hållas upprät mer.

jag har känslor som jag inte kan framföra.
Jag kan bara berätta att jag inte förstår någonting,
allting är en enda stor dimma framför mina ögon, mitt förstånd.

jag förstår inte var viljan till någonting vi gör överhuvudtaget kommer ifrån,
framför allt inte viljan att leva,
vad är det som håller i oss så hårt?
vad ÄR det egentligen som håller oss kvar här

jag känner att jag inte orkar med någonting,
jag orkar inte leva.
Missförstå mig inte, jag vill inte dö.
Jag orkar bara inte leva..

Det är säkert svårt att förstå men det är precis så jag känner.
Jag orkar inte,
det finns inget hopp..
Jag är tom.

och min största önskan
är att jag kunde bli accepterad ändå,
att jag kunde vara som jag är just nu och bara låta bli att orka..
Jag orkar inte orka med någonting.

jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag är förtvivlad.
jag behöver hjälp men det finns ingen hjälp att få.
jag är hopplös.
jag är rädd.
jag är ensam och jag orkar inte med livet..

Inga kommentarer: