tisdag 10 juni 2008

vad handlar det om egentligen?

är det tur/otur, är det ödet,
eller är det helt enkelt så
att man måste lida för att lära?
Eller är allting bara lidande egentligen..
Och ett behov av att veta varför.

Jag förstår inte och jag orkar inte förstå,
men jag kan inte hjälpa att fundera över det.
Jag vill vara nöjd, åtminståne.
ha lite tur, någon jävla gång.

Ibland kan jag tänka att jag har mest tur i hela världen,
som har det jag verkligen har.
Men vad är det man har,
om man inte har tid för att njuta av det?
Eller om man helt enkelt bara inte orkar..

livet tar livet av oss,
om vi låter det.
Jag har bara ingen aning,
ingen aning alls,
om hur jag ska orka
med någonting över huvud taget.

jag visste inte att negativiteten var en sjukdom egentligen,
och om jag ska vara ärlig så kan jag inte riktigt förstå det heller..
Det känns bara som att jag måste försöka göra någonting åt det hela tiden,
och att det är mitt fel, allt är mitt fel.
Och att jag borde vara nöjd,
jag borde vara nöjd.

förlåt..

jag önskar jag bara kunde leva, fortfarande.

Inga kommentarer: