lördag 26 september 2009

goo mooooorron goooo morroon!

yes! Nu var jag här igen, hann inte skriva igår kväll heller.
Var tvungen att laga ett pass som antagligen inte blir av.. :P Men imorgon är det fullt så då jäklar :)

Sitter här för tillfället och dricker varmt vatten med honung och citron, eftersom jag blev lite krasslig efter vår genomförda, inte så underbara vandring. Dock är det bättre idag än igår, så kan vara viss utmattning i det hela också.

Lite om vandringen kanske?
Vi gav oss ut i tisdags efter frukost, eftersom vi skulle gå upplandsleden så började vi i lövsta bruk. Väskan satt inte bekvämt, tvungen att ändra den på fikat som vi hade 15 minuter efter start..
Fikade och klara började vi gå igen, och vi gick 3 timmar innan vi stannade vid havet för att koka och fixa lunch åt oss. Helt ok mat dock.
Därefter trodde vi att vi inte alls hade en lång väg kvar, som visade sig vara fel. 3-4 timmar till var det vandring före vi kom fram till sovplatsen, där vi damp ner på marken som stenar av utmattning direkt. Jag måste ju tillägga att ngefär en timme före vi kom fram steg jag i nåt jävla vattenkärr, och där åkte allt mitt humör. Mitt hat för skogen växte..
¨på sovplatsen packade vi upptälten och sakerna, lagade middag, hade lite mys framför brasan och sov.. Sovandet var faktiskt helt ok första natten.
Andra dagen var det dags att sätta igång gåendet igen. Mycket tyngre denna dag, men trots det kändes det lätt i början och vi stressade praktiskt taget genom skogen, och lunchade i en kohage någonstans i toma intet. Sedan vandrade vi till matplatsen igen och det var kortare än vi trodde så då ökade ju humöret iaf ett snäpp. Men natten där var horribel.. Iskall och jävlig. Usch.
Och på natten blev jag illamående och dålig i magen.. Men på morgonen gick vi sista biten och sedan var vi framme.
Illaluktande och smutsiga som bara den, dåligt humör och trötta..
Eller i alla fall jag..

Janå, jag är nöjd att jag klarade mig igenom detta men det var extremt jobbigt. Inte fysiskt påfrestande utan mera psykiskt. Visst hade jag ont och det var jävligt och jobbigt men det var inte direkt det som störde mig. Att gå i skogen är inte min grej, att sova ute är inte min grej.
Allting som hör en vandring till är inte min grej, fan jag hatar ju bara att promenera liksom.
Och sjuk blev jag ju efteråt så det säger ju sin del.

Men jag överlevde, and that's well done ;)
Jag är lycklig för mitt underbara sällskap som fanns där när det behövdes mest..
Jag måste ju ha landat i världens bästa klass måste jag erkänna.

Nu sitter jag här och väntar på att min prins ska vakna upp så jag slipper äta frukost ensam.. ;P jag var lite tidig i morse kanske.. Men men.
Senare blir det träning och knappast ngt spinningpass men ska försöka med lite cardio i alla fall, och NEJ, jag tänker INTE springa. haha. Mina ben/fötter har arbetet tillräckligt på det viset för en par veckor iallafall..

"Jävla skogbög"
haha, I'm stupid..

Nu ska jag fixa gröt!
Ha en underbar dag allihopa!

Inga kommentarer: