lördag 23 juli 2011

Hemma bra men borta bäst

Hade en riktigt fin dag igår, blev ungefär som jag förutspådde.
Fick ju fantastiskt väder.
Dock hände det ju ledsamheter i andra delar av vår vackra nord..

Och så kan jag ju säga att inget slår förra årets födelsedag!
Speciellt i såna tider av längtan någon annan stans.
Stiga upp tidigt, äta hotellfrukost, lägga sig i en solstol med en underbar bok vid poolen,
spela beachvolley och gå några varv till ett vackert, blått, hav, simma - simma - simma, sent på eftermiddagen gå tillbaka till hotellrummet (ett varv via gymmet) för att duscha och göra sig i ordning, sedan promenera iväg för att äta en god middag med vin och glass till efterrätt.
Efter middagen börjar det bli sent, men ändå gå runt och titta i butiker och på andra människor, gå tillbaka till rummet och sätta sig i värmen med vinden i träden på balkongen och prata.
Och allt med en av dem man har kärast.











Åhh. Kanske nästa år igen.

Idag är det annat, vädret är lite sämre, men det gör ingenting för behöver svalkas ner..
Ska just åka iväg till gymmet för att träna ben - och eventuellt lite kondition. Tänker åka och ta ett dopp i sjön efter det. Älskar att simma i regn :)
Sen blir det väl en lugn lördagkväll skulle jag förmoda. Det är Rock Off på gång nu,
men det är inget som intresserar mig.. I och för sig skulle det vara kul att se Hoffmaestro ikväll, men jag har inte råd. Dessutom gillar jag att ta det lugnt ;) Speciellt då det är sånt här väder - då ska man sitta inne och mysa!

Nu svamlar jag bara så att jag ska slippa åka till gymmet... Haha. Jag älskar att träna men det är tungt med styrketräning den här sommaren, fast den ska göras! Så det är väl bara att ta tag i sig själv och dra iväg.

Ha en fin lördag!

Inga kommentarer: