söndag 11 december 2011

All done

Dragit pass x 2, gick sådär, var fortfarande inte i helt bra skick.. :(
Jag säger bara till er alla: om man tränar hårt så MÅSTE man äta ordentligt!!!
Det är väl det som spökar för mig.
Hade för en månad sedan 18% fett, och har inte haft min mens på två månader.
Detta är INTE bra! Det finns ingen som vill ha en så ohälsosam kropp.
För mig är att ha mens ett bevis på att jag tar hand om mig som jag ska/borde.
Men nu har jag misslyckats.

Jag måste säga också att det är inte för att jag tränat för mycket,
min kropp tål mycket och älskar mycket träning.
Det är det att man faktiskt måste äta dom där, runt 1500 kcal extra som man gör av med, till på dom 1500 som basalmetabolismen kräver, och det har jag såå svårt att göra.
Skäms på mig! Men nu måste det hända någonting! Banne mig. Latmasken ska ut - så svårt är det inte att fixa till några extra proteinshakes per dag. Till exempel.

Jag vill ha en hälsosam kropp. Att sträva efter att ha låg fettprocent är bara onödigt och skadligt för både kroppen och psyket. Jag vill må bra, orka mycket, och vara på ett bra humör.
(OCH BYGGA MUSKLER.....) ;)

Jag anser det viktigt att visa att man inte är perfekt, jag är hälsopedagog, men jag har inte det lättaste heller att leva så hälsosamt hela tiden.
Det finns det ingen som har tror jag, i dagens läge, även om det finns många som gärna intalar sig detta.
Och att det också finns ett sådant problem som att äta för lite, och faktiskt ha svårt att äta tillräckligt (och inte på grund av ätstörningar, för det har jag haft, och det är verkligen på ett helt annat sätt).

Jag som bara skulle gnälla lite, så blev det världens novell.
Nåja, hoppas det finns någon som kan ta åt sig.
Lycka är att må bra.


Nu ska jag bada bastu, äta sjukt mycket kvällsmat och bara njuta av söndagskvällen med julmys.

2 kommentarer:

Sigrid sa...

Vad kul att du börjat skriva igen! :)

Måste bara säga att ditt spinningpass var grymt ikv! Herregud vad död jag var efteråt :D

Emelie sa...

Jaa, jag kände bara lite skrivlust, plötsligt händer det! :)

Tack!! Jag blir så glad! :D
Så ska det kännas! ;)