måndag 19 december 2011

Blir tokig

Haft världens äckligaste typ av huvudvärk senaste dagarna.. känns som att någon sticker in en istapp i hjärnan på mig. Varar bara några sekunder men gör obeskrivligt ont. Klart kom och gick det 5 ggr minst och nu har jag det igen, på samma ställe. Kommer att bli galen.

Nå, i helgen fick jag iaf min resa till Sverige, som var bra även om allt innan den gick mindre bra, om man säger så..
Köpte julklappar, åt gott och fick njuta av lite tid med pojkvännen.

Träningen har gått bara bra, körde skiten ur benen i fredags, vila i lördags, om man kan kalla en dag i Sverige vila... Igår var jag på min första löptur på många månader, i regnet dessutom. Det var så härligt, och kändes bra! Idag körde jag axlar och drog ett galet intensivt hit-pass på det.
Skönt!!

Ikväll har jag städat, jobbat lite och försökt diagnostisera den här jävla huvudvärken med hjälp av Internet, hittar inget bra. Inget farligt troligtvis, men det tar så sjukt ont så jag skulle vilja veta om vad som skulle kunna hjälpa mot det. Värktabletter litegrann men, inte helt.

Annars var jag med min mor till morfars grav idag, exakt ett år sedan han tog farväl av det jordliga livet. Det var känslosamt förstås men kändes bra, tänkte tillbaka på söndagen den 19 december 2010, kommer aldrig glömma ögonblicket när jag fick en sån kontakt med honom jag aldrig fått med någon. Förra året beskrev jag det som att jag såg rakt in i hans själ. Och det var verkligen det jag gjorde.
Den känslan kommer finnas med mig för evigt, lika starkt som då.

Vi är alla i kontakt på ett helt annat plan än det vi upplever varje dag.
Kanske när vi sover.
Det går inte att beskriva hur det är när man får en sån andlig kontakt..

Ett besök till kyrkogården kan nog verkligen gräva upp filosofen i en..

Inga kommentarer: