söndag 6 april 2008

here we go again

så, nu ska jag skriva mitt inledningsinlägg till min nya blogg.
eller nåja, jag vet inte,
kanske bara börjar mitt i.. vi får se.

har ont i nacken idag också,
nästan värre än igår..
Men så går det när man dricker alkohol och far till Arken,
vet ni hur det också kan gå?
Jo, man kan tappa telefonen på det lilla smockfulla dansgolvet..
och har man en telefon som jag,
som vid minsta beröring praktiskt taget flyger i bitar,
så kan det med lite tur hända att den gör det åter,
och att både bakskal och batteri plötsligt ligger på var sin sida av det svarta golvet,
och förs med strömmen av fötter någonstans där min snurrande hjärna inte kan hitta dem..
Och på riktigt, orka bry sig då då?
näe.

men jag får väl ta mig i kragen och fara in till stan och inhandla ett nytt batteri i morgon,
det är ju inte hela världen.
Men, hur ska jag göra med skalet?
hmm. jesustejp?

jag tror det där var första gången i livet jag någonsin skrev ordet tejp,
stavas det ens sådär?

Idag känner jag mig lite som ett moln igen,
jag vet inte varför jag fortsätter tänka på allt som jag gör,
hur jag gör det och varför, ungefär..
livet är väl bara lite mystiskt för tillfället,
lite ovant.
livet är ovant för mig,
fan.

jag hade en väldigt konstig och hemsk dröm inatt,
jag drömde i korta drag att Sampe var otrogen mot mig,
jag hatar att drömma de drömmarna,
jag kan inte förstå vad de kan betyda..

finns hur många förklarningar som helst

"OTROHET: Om en ung kvinna drömmer om otrohet. Är det ett mycket gott omen. En dröm om otrohet kan också vara ett tecken på rädslor och svartsjuka."

"Drömmar om partnerns otrohet handlar för det allra mest, och så också i ditt fall, om de egna känslorna för partnern. Ditt undermedvetna målar upp den här bilden för att "testa" hur mycket du bryr dig om honom. Ju starkare du reagerar desto viktigare är han kan man säga. Att han inte ångrar sig säger inget om hur han skulle reagera men det säger att du är osäker på hur han uttrycker känslor. Att han inte är otrogen fysiskt tyder på att det är osannolikt att han ens tänker tanken - i alla fall just nu."

"och det är att drömmarna nästan alltid speglar dig själv! Det innebär alltså i detta fall, att du kanske är "otrogen" mot sig själv. Lyssnar du t.ex. till vad du vill göra, och sedan gör det, oavsett vad andra tycker om det?Står du verkligen för det som du känner, eller är du "otrogen" mot dina känslor, och kanske inte alltid säger det du känner till/om andra?Ofta är det såna här saker som drömmarna vill visa, att du just nu inte är "trogen" mot det som är sant och viktigt för dig i livet! Så...jag tror varken att din pojkvän är otrogen eller att han kommer att vara det. Det handlar nog mer om dig själv, vad du gör mot dig själv!"

det står mycket olika,
de två senare är svar på frågor som folk har ställt någon drömtydare,
men då finns det olika svar beroende på deras situationer med partnern eller drömmen.
det kanske är någonting jag bara är rädd för undermedvetet,
eller kanske det är så att jag är rädd för att jag ska göra någonting sådant mot honom?
jag är säker på honom i vaket tillstånd så det måste ju vara någonting sådant..
drömmar är mycket konstiga.
För i samma dröm så drömde jag ju även att jag skulle vara otrogen tillbaka mot honom,
men jag kunde inte, eller jag ville inte,
så jag var inte det.
Och så drömde jag om hon som han hade varit otrogen mot mig med,
fy sjutsingen vad vridet.

nåja, det var bara en dröm.
men drömmar har mycket med livet att göra...
de är ju trots allt en stor del av det,
man skulle ju inte riktigt kunna tro det men.
när vi sover så drömmer vi.
Men det är kanske någonting som utjämnar våran förvirrande vardag i vakna tankar.

fast jag är säker på mitt,
i alla fall med honom.

Inga kommentarer: