söndag 13 april 2008

inväntan av den nya veckan

infinner sig alltid sådär passligt på söndagskvällen,
när man plötsligt inser att det faktiskt är söndagskväll, redan.
helgen har bara flugit förbi utanför fönstret och man har knappt hunnit se den..

imorgon är det åter en ny vecka för oss alla,
både bra och dåligt, beroende på individ.
själv är jag väl illa tvungen att tycka om det,
kommer ju hela tiden närmare det jag längtar efter.
var är dåligt med det?

det snöar här nu,
hur dåligt känns inte det.
mitt i april.
det här är faktiskt the place to be..

jag är inte född för det här klimatet,
vill bort,
vill långt bort nu.
känns som att sommaren är ljusår bort,
trots att den är bara några veckor fram.

what's happiness without the sun?

och min hals håller på att döda mig,
är knappt kapabel att få ord ur munnen,
det gör så förbannat ont.
men ingenting annat är fel på mig..
mystiskt.

och imorgon får jag fara på min älskade spinning igen,
det är ett av mina "places to be"
om jag nu kan fortsätta kalla det så..
är lite orolig för en vän som börjat träna lite väl hårt bara,
och jag är det för jag har gått ner för den vägen själv.
inte har jag väl riktigt kommit ur den heller.. men.
det hände någonting konstigt förra veckan med henne,
och hon borde vila,
jag är bara rädd att det ska hända någonting värre..

nu ska jag avnjuta de sista lata söndagstimmarna
tillsammans med min mer än perfekta kärlekskamrat..
älskar dig!

Inga kommentarer: