torsdag 24 april 2008

trött och tiden rinner ur mina händer

har varit ovantligt slutkörd den här veckan,
kan veta varför men det känns ändå lite mystiskt.
har inte orkat göra någonting annat än jobba och träna,
sedan i princip bara vilat,
varit med min älskling.

men är ledig nästa vecka så det ska väl förhoppningsvis bli lite ändring på rutinerna,
i alla fall en vecka.
Men var är en vecka egentligen?
jag hinner inte med mera.. igen.

men solen skiner och livet leker och allting är underbart.
sommaren är inte långt borta och det känns,
och jag kan inte sluta le när jag är ute och solen skiner över mig.

jag har lite beslutsångest bara för tillfället,
eller en jävla beslutsångest, faktiskt.
Jag har ingen aning om vad jag ska göra.
jag vet att jag borde för jag har ingenting att förlora,
men gör jag det och misslyckas kommer jag verkligen känna mig
otroligt meningslös..
Fast jag vet att det inte har någon skillnad och/eller betydelse.
Det är ju egentligen bara töntigt,
men det är en möjlighet.
Och varför ge upp när man inte ens har börjat?

Jag tror att om man är menad,
så måste man kämpa för det också,
så länge man vet,
och man vet nog för att det känns.
så starkt,
så obeskrivligt starkt.
och är man menad så finns det en väg,
för.
det finns vägar fast man inte är det..

det är bara så förvirrande,
min hjärna är en ända röra,
känns som att jag vispat lite för hårt igen..

och hur ska jag hinna med allting?
jag vill:
skriva färdigt mina låtar,
skriva blogg, skriva annars, skriva flera låtar,
sjunga, träna, vara med min underbara, umgås med mina vänner,
festa, ta det lugnt, kolla på mina favoritserier, spela gitarr, vara ute i solskenet,
träffa min familj.. leva livet.. ah det finns så mycket jag vill och som jag tänker på.
men jag har inte tiden och jag har inte orken
och när jag inte gör det jag vill känns dagen bara meningslös,
eller ja.
men, det känns som att jag bara jobbar och tränar och sen orkar jag inget annat.

och det är just sådant som får både jobb och fritidssysselsättning att bli bara,
jobbigt och slöseri på energi.

nej nu har jag i alla fall gjort tre saker idag:
varit med sampe, skrivit blogg, tränat..

jag kan inte förstå.
ibland önskar jag faktiskt att allting bara flöt på utan minsta funderingar.
nåväl.
det blir väl vad man gör det till..

hakuna matata,
helt enkelt.

Inga kommentarer: