måndag 14 april 2008

singer/songwriter

drömyrke. jo tack.

har börjat skriva en ny låt,
och fortsätta på en jag började med i höstas,
finns nog ganska många ideer under hårrötterna trots allt.
måste dess värre fortsätta kämpa med självkänslan bara,
har lite för lite tro på mig själv.
och idag har det verkligen varit hemskt så har varit helt utan inspiration och motivation.

det är otroligt hur min tankegång kan slå om från så positiv till värdens mest pessimistiska inställning på bara en liten, kort, sekund..
jag är bra på att fantisera i alla fall,
eller dagdrömma..
men sedan är det bara någon liten djävul i mitt huvud som säger,
allt för högt,
"hur fan tror du att DU skulle klara av någonting sådant!? det är ju bara drömmar, fattar du väl!?" och därefter följer de mest dräpande orden någon någonsin hört i sitt eget huvud..

min mamma hade till och med tagit ledigt i slutet på april för att följa med mig och försöka få mina drömmar lite mera inom räckhåll.
och först tänkte jag att nu,
nu måste jag fara,
vad har jag att förlora?
men sedan hörde jag min egen röst och jag tänkte på de negativa ord som skulle krossa mig.
och mina drömmar.

I'm just a fuckin' wuss
with too many stupid dreams
and a little too much hope

Inga kommentarer: