lördag 12 april 2008

så vackert

var just ute på promenad med min underbara
och det var så otroligt,
var ute en timme och det kändes som några minuter.
vi gick på kyrkogården också,
det kändes speciellt, och härligt på något vis.
allt är så otroligt tillsammans med honom.
vi hade inte ens jackorna på oss ikväll.

tidigare på dagen var vi och såg på en lägenhet här i Jomala,
men det var inte någonting som någon av oss fastnade för,
och hyresvärden var den "tråkigaste människan i världshistorien" (för att citera Sampe)
en sådan som det är omöjligt att föra en vanlig konversation med.
jag vill nog ha en lägenhet som man kunde trivas i, eller som man känner direkt.
hoppas bara vi skulle få en snart, det verkar omöjligt.

igår var vi på födelsedagsfest till Sari,
det var verkligen roligt,
och före det var Lillen hos mig och sedan var vi en stund hos Sampe.
Det är så härligt att umgås med lillen, hon måste vara den mest lojala vän jag någonsin haft.
och det är inte många som det går så lätt att prata med, om vad som helst.
plus att vi har en del bakom oss, som absolut gör vår vänskap till någonting speciellt,
önskar bara att vi träffades lite oftare, men tror det nog mest är mitt fel,
jag har varit allt för osocial den senaste tiden..
och ganska länge före det också..

jag kan inte riktigt förstå vad det beror på,
nu kanske jag mest bara måste komma in i mitt liv som det ser ut för tillfället lite mera,
sedan tror jag faktiskt att det blir lite lättare.
Plus att det skulle vara bra med en egen bostad,
jag vill ju inte direkt ha några människor hos mina föräldrar..
och det blir ju lite enformigt att typ träffas på stan och sånt,
ibland vill man ju liksom kunna prata lite mera ostört,
eller typ se på en film..

nåja,
jag måste skärpa mig,
för jag vet,
att när ensamheten knackar på dörren igen,
måste jag öppna,
jag måste öppna och bara tacka och ta emot spaden igen..

jag vet att jag är bra på någonting i alla fall,
jag är bra på att stänga in mig i mina tankar,
och göra världen runt om mig till någonting så stort,
fast ända glömma bort den helt och hållet..

Inga kommentarer: