lördag 17 maj 2008

det var inte så länge sedan

men ändå känns det som det aldrig hade hänt,
som en dröm,
eller någonting annat.

Har någon annan någonsin känt så?
varför känns det så?

hur kan någonting så bra förvandlas till ditt livs största mardröm,
bara sådär.. (?)

Ibland känns allting overkligt.

- men, viktigare saker att tänka på idag, eller om en stund.
Ishockey.
ärkerivalerna, Finland-Sverige.
Och jag har mindre än några förhoppningar över huvud taget
på fosterlandet.
Jag önskar man bara kunde ändra på sina åsikter.
Då skulle jag direkt istället sätta mig ner med Sveriges flagga i famnen.
Men det går inte,
och jag har ingen aning om varför.

trots att lejonen sviker oss gång på gång
står vi vid deras sida, vi tror på dem.
Och någon jävla gång ska dom väl få lite bättre självkänsla,
lite mera sting,
och viktigast, mycket mera tur.

Men det finns faktiskt en orsak till att jag kunde vara glad även om tre kronor än en gång slog våra allt för tama lejon över käften ikväll,
så låt det bära eller brista.
För jag kommer vara hel vilket som..

Inga kommentarer: