fredag 2 maj 2008

who's in the mirror?

nu är allt härjande över, nästan.
ska bara till helsingfors efter resten av alla saker inatt..

Men det har varit en jäkla härlig vecka.
I tisdags drog vi till uppsala för att fira kvalborg/valborg.
det ända negativa var att sampe fick en sådan huvudvärk att vi inte
kunde fortsätta firandet av valborg efter morgonen..
Fast, det ända negativa med det sen egentligen,
var just själva huvudvärken.
Annars var det nog säkert bra på många sätt för oss att ta det lugnt på kvällen.
Och det var bästa valborgsmässoafton i hela mitt liv,
för jag var med honom.

är fortfarande lite sliten efter de här dagarna tror jag..
känner mig konstig i hela kroppen.
Och fy fan,
mitt skinn har aldrig svidit så mycket som igår.
(det gör alltid det efter att jag druckit alkohol)
egentligen vet jag inte riktigt vad det är,
det måste ju vara musklerna som får ngt fel.
Men det känns precis som att insidan av skinnet skulle
vara bränt eller någonting..

haft en massa konstiga tankar nu igen,
eller jag vet inte.
Min självkänsla är väligt, väldigt ostabil.
Har inte tyckt om mig själv speciellt mycket
den senaste tiden över huvud taget.
Har mest bara tryckt undan mina tankar
om att vara misslyckad.
Jag blir bara påmind varje gång jag ser mig själv i spegeln,
eller på en bild.
Eller varje gång jag försöker göra någonting..

Tvivlet sväller som en svamp inom mig..

På samma gång har jag inte haft några ätstörningsproblem på länge,
inte fysiskt..
Fast jag tänker på det väldigt, väldigt mycket.
Men har inte spytt, och har ätit normalt..
Dock går det helatiden runt i mina tankar,
att jag måste äta mindre, och träna mera.
Jag vet inte vad som är tillräckligt,
och speciellt inte när, varenda jävel, runtom mig,
pratar om mat och/eller träning..
hela jävla tiden.

jag förvirrar mig själv igen,
och jag vet inte hur jag ser mig själv mera.
Jag vet vem det är som står mitt emot mig,
och jag vet att jag inte skulle ändra någonting på den personen.
men jag vet också, att jag inte ser på denne som jag borde..
Jag ser bara fel, jag ser bara brister och misslyckanden,
en svag, inte så vacker person, som egentligen inte kan någonting,
som inte vet någonting, som ingen ser..
Men som vill bli sedd.

it's hard to loose yourself,
loose yourself in the air you inhale
through all your life
since you could just
get lost in you

Inga kommentarer: