fredag 23 maj 2008

world spins madly on

den här texten fick mig att börja gråta i morse.

Woke up and wished that I was dead
With an aching in my head
I lay motionless in bed
I thought of you and where you'd gone
and let the world spin madly on

Everything that I said I'd do
Like make the world brand new
And take the time for you
I just got lost and slept right through the dawn
And the world spins madly on

I let the day go by
I always say goodbye
I watch the stars from my window sill
The whole world is moving and I'm standing still

Woke up and wished that I was dead
With an aching in my head
I lay motionless in bed
The night is here and the day is gone
And the world spins madly on

I thought of you and where you'd gone
And the world spins madly on

det är alltså The Weepies - World spins madly on
mycket av texten stämmer in så bra på mitt känslotillstånd för det mesta.
Men jag är mycket mycket lyckligt kär, så det är inte den delen.
Den delen tror jag är den bästa i mitt liv för tillfället..

Jag mår inte riktigt så bra idag,
har fortfarande svullna och ömma lymfkörtlar + tonciller,
och en grym huvudvärk, tog värktablett men i morse kändes det som att hjärnan exploderade varje gång jag tog ett steg, fast jag i princip gick på luften så gott det gick..

men smart som jag är och allting så tänker jag ändå ta mig ut på en springrunda runt byn,
jag blir aldrig människa annars.

det är fredag idag, 6-7 timmars jobb bara,
sen är det helg och förhoppningsvis går den inte allt för fort..
men men.

Lillen tar sin examen idag,
och jag är glad för hennes skull.
Grattis!

1 kommentar:

ida sa...

tack babe! trodde inte någon skulle komma ihåg det.. Jag hoppas verkligen att du ska börja må bättre snart, du är värd så mycket bättre än alla dina elaka tankar som bitit sig fast i ditt huvud och själ. Gör dig fri älskling <3