tisdag 13 maj 2008

ordinary tuesday

nästan i alla fall.
har funderat bara lite,
har inte hunnit,
och det är skönt ibland.
Det kanske är därför jag hela tiden vill vara sysselsatt?
men jag vet inte,
ibland tröttnar man bara på att göra saker..

Nu sitter jag och tittar på L word och ska just fara på Core till Avancia,
det är det jag ser mest fram emot varje dag (att träna).. Förutom att vara med Sampe, förstås.
Men det är väl självklart ♥
- nu menar jag av de saker som vanligtvis inträffar på veckodagarna.
Det är så skönt att få svettas och känna sveda i musklerna tillsammans med andra,
jag vet inte varför men jag känner mig trygg bland en liten del människor som har en sak gemensamt, om så bara för stunden, trots att jag inte har den blekaste aning om vem det är.
Och jag måste ju säga att det är ett bra tillfälle att vara lite social och lära känna lite nya människor! Kanske inte under själva träningen men om man kommer dit lite tidigare, och så.
Jag älskar att känna känslan av att jag inte är ensam.
En viss sorts gemenskapskänsla,
den känner man inte överallt.
Jag känner den till exempel inte där jag jobbar,
det är svårt att förklara men det känns som att jag vet att de flesta inte trivs där..
Ah jag vet inte.

Nu ska jag pallra mig iväg, äntligen,
och ja,
den känslan efter träningen,
är lika ljuv som doften av kärlek.

men min kärlek slår alla dofter och känslor i världen, tillsammans.

Inga kommentarer: