måndag 26 maj 2008

vill vara i solen

men på samma gång önskar jag att det regnade så att jag kunde sitta inne med gott samvete..

Jag älskar att vara ute ja,
men på något sätt tar det på krafterna och det är lite tråkigt ensam..
..det mesta är tråkigt ensam faktiskt.

och min älskling jobbade hundra timmar i sträck så han slocknade ganska så snabbt som han satte fast ögonlocken, om inte före det :)

hur ska jag sätta värde på min vardag trots att det bara är, just en vanlig vardag?
Och jag kommer hem och bara slänger på datorn, eller läser, far och tränar, helt vanliga saker,
vad är det som fattas? eller varför känns det så otillräckligt?
Som att jag inte kommer någonvart och det ända jag gör är drömmer..

Min rädsla begränsar mig allt för mycket,
men jag ska göra den där listan,
och besegra min rädsla.

Jag ska ut på jakt efter mina drömmar..
bara jag lär mig hålla geväret,
för siktar rätt, det vet jag att jag gör,
kanske bara lite för långt fram eller bak.

Inga kommentarer: