tisdag 17 augusti 2010

Ajajaj!

Emelie har sträckt lilla ryggen.
Igår kväll före jag skulle dra pass så åkte jag och tränade,
när jag skulle gå upp i plankan på boll så kom jag inte upp, gjorde för ont.
Testade igen men då märkte jag att fan,
det här går inte alls.
Halvt sprang in bakom receptionen, helt yr i huvudet, höll på att spy.
Kunde inte sitta, la mig ner på golvet, tog några värktabletter.
Låg där i en halvtimme före mamma kom efter mig och körde mig till akuten, kunde inte stå.
Efter två timmar hade tabletterna lite värkan, läkaren undersökte mig och kom fram till att det bara var en ordentlig sträckning.
Det är ju bra det i alla fall.
Före så kände jag inte att det satt i musklerna, kändes på insidan eftersom det inte gjorde ont när jag rörde vid ryggen utan bara rörde mig.
Det är antagligen m. erector spinae som blivit sträckt, lite på bägge sidor, men mest vänstra.
Troligen har jag överansträngt magmusklerna (inre och yttre, troligen inre rygmuskulaturen också) så dom gav upp, så fick ryggen ta över vilket den inte klarade riktigt.
Så man ska nog inte bara leka med sin kropp, det kommer en tid då den säger ifrån.

Nå, idag är det väl lite bättre. Gör fortfarande förjävligt ont, men har väl inte behövt göra så mycket. Vila från styrketräningen till ryggen blir bra, men tänker inte fan vara stilla! Mycket cardio istället ;)

Det ska nog gå över fort, har bestämt mig för det, och ska kurera mig så mycket som möjligt.

Igår fick jag ju i alla fall verkligen se hur bra kollegor jag har på jobbet, tack till er så hemskt mycket!

Det värsta som det känns nu var ju att jag hade gjort ett nytt pass, och såg så SJUKT mycket fram emot att dra pass. Ah, det harmar fortfarande.
Men på torsdag tänker jag må så bra att jag ska dra spinning. Får ha styret lite högre bara. Så det så!



JAG


Inga kommentarer: