fredag 13 augusti 2010

Time to wakie!




Personligen gillar jag INTE att stiga upp 06:00.
Nej, jag gillar att sova, otroligt mycket. Nästan lite för mycket ibland.
Dessutom får jag för mig att om jag ska upp så tidigt så behöver jag gå och lägga mig så sjukt tidigt kvällen före, ungefär sådär runt 20:00.
Fast jag lurar mig själv ordentligt, för då ligger jag bara där några timmar och vrider, funderar på varför jag inte kan somna (inte så konstigt egentligen då jag inte alls är trött över huvud taget).
Sedan är det ju det också att om jag så skulle somna, så skulle det ÄNDÅ vara jobbigt att stiga upp 06:00.

Jag kan fan inte fatta hur min karl klarar av att stiga upp närmare 05:00.
Det är omänskligt. Borde vara förbjudet att stiga upp före klockan sju.
Eller åtta.
Nio-tio om man är ledig. Minst.

Trots allt detta så är jag ändå ingen sjusovare, jag tycker om att komma igång på morgonen och jag har aldrig riktigt kunnat avgöra om jag är en kvälls- eller en morgonmänniska.
Tror mina rutiner sätter den stämpeln på mig, min "inre klocka" visar mig inte någondera.
Jag är kanske inte varken eller, eller så är jag båda dera.

Men det står i alla fall klart att jag inte är en morgon-morgon-människa (jo, det kan man också vara). Inte heller en nattmänniska (typ tonårspojkar/flickor som sitter uppe till 4:00 och spelar datorspel/pratar i telefonen).

Nog om det!
Nu är i vilket fall uppe, och på jobb.

Igår efter jobbet tränade jag som sagt bröst och triceps med min "man" ;)
övningar:

sned bänk i smith
lutande hantelpress
hantelpress
flyes
(körde lite lägre vikter och fokuserade på RÖRLIGHET igår - jag kan ärligt säga att jag är väldigt, väldigt orörlig i bröstmuskulaturen. JA - jag vet att jag borde stretcha, men ärligt här också, så bara glömmer jag bordet *smäll på fingrarna*)
pushdown med rep
extensions i kabel
heavy pushdown med smalare grepp

gick bra, träningsvärken är redan på G.

Efter så körde jag spinning - och OTROLIGT roligt denna gång också, älskar verkligen alla härliga, sjukt grymma deltagare! ;)
Så efter det var det inte så konstigt att jag inte kunde somna tidigt..

Ikväll ska jag antagligen träna mitt sista pass med min älskling, vilket skall bli roligt och hårt, men ändå ledsamt, såklart.
Men får tänka på att tiden går fort så får jag snart träna med honom igen, för så är det ju!



Wiihuu, nu ska jag börja laga min gröt!
Har jag någonsin sagt att jag ÄLSKAR frukost?
Kan längta efter frukosten nästa dag så fort jag ätit klart dagens..

Inga kommentarer: