tisdag 16 september 2008

äntligen

har jag fått min anibiotika,
och nåt annat krafs.
men, jag ska bli frisk nu!
efter några månaders sjukdom..

men det krävde även lite energi att få den där förbannade medecinen,
fick vänta 4 timmar på att få "träffa doktorn",
fast jag själv fan visste vad jag hade för fel..
Det är ju för jävligt, rent ut sagt.
Nästan så att man hellre skulle dö av respektive sjukdom,
än sitta där och vänta ihjäl sig.

Nåja, nu är det över iallafall.

Jag han just och just på pilates,
och tur var det.
Fast tyckte det var lite mycket muskelträning för att vara pilates,
om det stämmer det som jag läst på om.
Men annars har jag bestämt mig för att börja gå på pilates kanske några gånger i veckan, vad skulle det skada, jag är nog redo att prova vad som helst för att få mitt psyke i bättre form.
Och dessutom tycker jag faktiskt om pilates nu, konstigt nog. Det är väldigt lugnande och faktiskt känner man att man har koll över sin egen kropp.

fyllde i depressionsskalan idag igen, verkade nog inte som att det blev så mycket bättre svar. Men jag tror nästan att lite, i alla fall, på vissa frågor.
Det är dock en jag har kvar som jag kanske till och med behöver en vecka på mig att svara på.. Usch.
Annars på den fronten har det senaste veckan faktiskt börjat kännas lite tryggare,
först fick jag remiss till uppsala, jag vet att jag har en bra psykolog nu, jag ska börja prova andra saker för att bli friskare, jag vet att jag inte är ensam och att dessa människor faktiskt finns där för mig.. Plus att jag nu faktiskt har förhoppningar om att få ett jobb och förtjäna lite pengar, men jag vet ju att om jag inte får det så kommer jag gå ner mig i den djupaste fallgropen igen, och om jag får det har jag att oroa mig för.. Att jag inte ska klara av det, och allt annat, på samma gång.

Men jag börjar bli trött på att bara sitta hemma hela tiden.

nu är jag sömnig,
fast en av dessa tabletter eventuellt skulle verka "uppiggande" och ansågs som ett dopingmedel inom elitidrotten..
hm.

Inga kommentarer: