måndag 29 september 2008

what is wrong

with me?

kan jag inte bara bli frisk? (snackar nu om min fysiska hälsa)
snuvan har kommit åter, och nyser gör jag varannan sekund.
Har känt mig hälften död, hälften ännu dödare idag.
Helt helt slutkörd.

Och nu efter spinningpasset,
ja. Jag känner mig klart helt mer levande.
Men tröttheten? oh oh oh.

Jag vill bara veta vad som är fel.
Jag orkar inte springa omkring hos läkare och dylika "kunniga" personer stup i kvarten. Så jag får väl leva med det.
Men jag vet ju att jag måste fara igen, i något skede.
Men det känns ju jobbigt.

Nåväl nåväl.
Jag är rätt nöjd ändå.
Bortsett från att min tristess snart förstör mig,
mina fingrar och armar har aldrig varit såhär fula.
Och vackrare blir de inte, nej nej.
Och om min sambo nu ska jobba hela veckan,
dubbelskifta.
Så kommer jag, ja vet ni.
Både väggarna och mitt ansikte kommer vara både röda och sönderrivna,
och min hjärna kommer ha börjat koka och runnit ut ur min näsa tillsammas med allt snor i mina snytningar och nysningar.

Lätt överdrivning.
Men det är bara för att bevisa poängen.
Jag kommer alltså vara uttråkad.

Som tur är har jag nu i varje fall How i met your mother,
som, konstigt nog, är en grymt awesome serie.
Rolig och underhållande.
Och jag behöver underhållning.
Så bra är min fantasi faktiskt inte..
..inte under tristess ivarjefall.

Inga kommentarer: