tisdag 30 september 2008

soffan

har blivit min bästa vän,
näst efter datorn och sängen.
Och avancia förstås.

känns det bra?
inte riktigt.
Men å andra sidan kom jag överens med mig själv om att det skulle bli en dålig vecka i helgen. En känsla jag hade. Och det stämmer ju faktiskt 78% av gångerna.
Så får hoppas på nästa vecka,
eller varför inte helgen.

Dock hände en bra sak idag,
nej vänta, till och med två.
Kanske, kanske får börja småjobba snart.
Men har inte för höga förhoppningar.
Och information och ansökningspapper från en viss skola
anlände plötsligt genom posthålet idag.
(Posthål.. i dörren.. vad heter det egentligen?
nå, posthål får duga)

Var efter resekataloger till Ålandsresor medans sampe köpte flygbiljett till Göteborg. Det är iallafall ett steg framåt.
Det är ju inte så roligt att fara på charterresa, men jag tycker, hej, är det till USA jag far så får det fan vara vilken resa som helst. Skulle fast kunna skicka iväg mig själv på posten bara jag skulle få komma dit.
Och om man bara ska vara där två veckor är det iallafall två bekymmerslösa veckor om man far med något av alla de underbara resebolagen.
+++ det blir vad man gör det till.

har ordnat upp bland mina jeans och byxor idag också, stort fet + till mig. (Hmm. stort fet + låter liksom inte riktigt rätt.. det är som ett kåt får..) etc etc.
Men ja, det var duktigt i alla fall. Framför allt så behövdes det verkligen.

Idag blir min farfar ännu äldre än vad han var förut och i morgon blir morfar 90. Helt sjukt. Söndag blir min älskade fader 58 och då ska jag baka till mina föräldrar.
Planer planer.
Det är ju det i alla fall.

Nu ska jag göra mig färdig och börja bege mig till mitt andra hem,
underbara träningslokalen avancia.

1 kommentar:

Ida sa...

Det heter nog "ett stort fett +" för fett är ju faktiskt ett ord, till skillnad från "kått" :P