måndag 12 april 2010

hitta hem

det var ångestfyllt att komma tillbaka till lägenheten igår,
den doftade inte hemma och det var tomt.
Men nu efter bara ett dygn är det nästan som vanligt igen :)

det var underbart att vara tillbaka i skolan, fast det inte var någon direkt givande skoldag idag så älskade jag att vara tillbaka!

Så har det blivit vår på väddö under tiden jag varit borta,
och det är ju som etthelt nytt ställe.
Var på promenad på lunchrasten med Christine och det var superhärligt.

Efter skolan var det lite blandade känslor igen,
funderade varför jag kände som jag gjorde och försökte förändra mina tankar.
Jag kände mig liksom lite värdelös, så jag skrev upp några saker som är bra med mig,
och det var ju svårt. Men efter bara en sak så kändes det lite bättre, måste jag säga.

Men när det riktigt vände, det var när jag kom innanför dörrarna på gymmet.
Då var det som att min själ suckade lyckligt och det läckte ut "nu är jag hemma" i hela min kropp.


Vilken underbar känsla jag fick, ett lyckorus som fortfarande sitter i.

Jag kan ju ta och skriva upp min träning förra veckan, tänkte göra det i helgen men glömde bort det.

Måndag: rygg & biceps, var på Zumba fitness
Tisdag: ben & mage
Onsdag: drog två pass spinning
Torsdag: axlar & triceps, spinning
Fredag: VILA, promenad 45 min
Lördag: VILA, gick bara omkring på stan några timmar..
Söndag: Spinning

Gympass: 3 st
Konditionspass: 5 st

Jag skulle ta det lugnt och jag måste säga att det faktiskt blev en lugn vecka för att vara mig.

Idag körde jag igång med axlar & triceps + ett pass spinning! Underbart.
Har dessutom skrivit ett träningsprogram så att jag ska komma ihåg att vila idag,
ska försöka kolla hur det kommer funka annars kör jag bara utan igen.
Såhär ser det ut:

Dag 1:
Dubbelpass, axlar & triceps + kondition
Dag 2:
Enkelpass, ben
Dag 3:
VILA, aktiv - promenad.
Dag 4:
dubbelpass, Rygg & biceps + kondition
Dag 5:
enkelpass, kondition
Dag 6:
dubbelpass, Bröst & Mage + kondition
Dag 7:
VILA

Det känns lite annorlunda men bra! Nu har jag i alla fall två vilodagar inplanerade och sedan får jag känna efter ordentligt.
Men jag behöver röra mycket på mig, av så många orsaker.
Bland annat hjälper det att göra av med mycket extra energi som jag annars har på kvällen och blir så rastlös av att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv..
Det är inte helt för att jag är träningstokig bara ;) men jag måste ju säga att jag älskar det, träning är verkligen halva mitt hjärta.

Lagade en god kycklingpastasås idag till middag, köpte en massa härliga kryddor så det var extra roligt att laga mat :)
använde kyckling, krossad tomat, basilika, vitlök, chilipeppar, gurkmeja, salt, svartpeppar, pasta basilico och lite pesto.
Det blev jättegott! Till det mörk härlig pennepasta!

Nu börjar det bli dags att sova för min del, jag vaknade så tidigt i morse så jag känner hur ögonlocken lite vill åka ner..
Men det är inte lika roligt att sova ensam :( Jag saknar verkligen Dragan väldigt, väldigt, väldigt mycket. Jag ska ta vara på varje sekund när jag får se honom i helgen. Det är någonting man lätt glömmer om man träffas varje dag, men det är minst lika viktigt.
Jag ska dra in hans doft så den sitter fast i min näsa minst en vecka, till jag kan dra in den nästa gång igen. Hans underbara doft.

Idag önskar jag att det här förbannade mobila bredbandet kunde fungera lite bättre. Det blir ett jävla hackande direkt jag sätter in modemet i datorn.

Men hörni, jag har ju internet i alla fall. ;)


Inga kommentarer: