måndag 26 april 2010

vecko-blogg

Ja, det har varit lite torrt med bloggandet nu igen.
Men jag måste faktiskt skylla på mitt urkassa internet,
jag orkar inte ens försöka använda det om jag absolut inte måste.

Hata mobilt bredband!

Borde verkligen skaffa ett annat men jag orkar bara inte med allt jox runt det.
Dessutom är jag ju bara i sverige en månad till nu sedan kommer jag hem till Åland över sommaren, då ska det nog bli bättre med det här skrivandet.

Lite synd för jag har verkligen mycket tankar och annat jag skulle vilja dela med mig, och skriva ner.
Förra veckan hade jag ytterligare några aha-upplevelser, och lite mental träningsvärk på det.

Jag har nog verkligen en super-flummig sida men nu har jag insett att det kanske är den som är den mest logiska och praktiska sida en människa kan ha.
Och den här flummiga, realistiska men väldigt abstrakta delen av min personlighet stärks varje dag.

Jag håller på och läser en sjukt bra bok,
och förra veckan fick jag nästan en utanför-min-kropp upplevelse men jag blev så jävla rädd så jag vågade inte låta mig själv ut, men det kommer väl någon gång. Det känns lite som att jag håller på att dö och jag litar inte riktigt på det.
Kvällen efter det började jag gråta av tacksamhet..

Jag har mycket att säga om bara detta så jag ska försöka plåga mig med mitt värdelösa internet nu och skriva lite. Men jag kan tyvärr inte lova någonting.

I helgen har det varit helt fantastiskt väder, igår låg jag i solen och jag njöt verkligen, den här tiden är det nästan skönt att ligga ute och sola (dock kanjag inte riktigt ligga stilla mera än 5 minuter ändå). Så har jag varit med min fina Dragan :) vi har verkligen fått någon form av skräckfilms-mani nu, nästan varje helg blir det en liten skräckis, haha.
En sjukt bra är WHAT LIES BENEATH! Den kan jag verkligen rekommendera, intressanta vändningar och verkligen mycket mera än "bara" en skräckfilm.
Den här helgen såg vi på Shutter, i ett ganska normalt stuk men också bra vändning och ett bra slut!

Träningen dessa veckor har gått bra, känns som att jag gått framåt på bara såhär kort tid redan så det är verkligen en superförändring efter min lilla överdosering. (Av träning)

Träningsvärk efter varje gång, och inte bara i 2 dagar utan snarare 4-5 dagar efteråt. ;)

Ikväll står axlar och triceps på schemat, och ett pass spinning!

Nu ska jag gå och köpa tuggumi i tax-freen innan jag går ner till bilen
(är alltså på båten på väg till sverige nu, till skolan, lite sent men mina föräldrar kom ju hem igår kväll så jag var tvungen att stanna och mysa lite med dom!)


Inga kommentarer: