onsdag 7 april 2010

inget chill över huvud taget

näe, jag har inte haft ork att sitta stilla ;)






har städat, dammsugit, tvättat kläder, lagat mat, städat lite till, bytt sängkläder,
betalat räkningar, blivit fattig..
Gått omrking har jag också gjort en hel del faktiskt.
Och skrivit en önskelista, på de saker jag vill ha (materiella saker alltså) men inte har råd med,
som jag ska försöka spara till.











Den listan ser ut såhär:

1. Spinningcykel (en riktig en, ingen jävla motionscykel här inte!)
2. Systemkamera
3. Vandringsskor
4. Vandringsryggsäck
5. Nya, snygga och bekväma spinningskor
6. Prenumeration på fitess magazine (för jag köper den ju ändå varje jävla månad)






Så, om du är rik och slut på idéer att göra av med pengarna på, så nu vet du ;)
näe men, detta är vad jag verkligen vill ha just nu. Och jag tror så fort jag har råd att jag kommer försöka införskaffa i alla fall ett par vandringsskor, för vi ska ju på vårvandring med klassen ännu den här terminen, och ett par löpardojor är liksom inte riktigt... Enough.. ;p
Sen får vi se hur länge det tar att spara in till resten, eller någonting av dem, men en vacker dag ska jag nog ha allt det där.

Det är väl bra att drömma om lite materiella ting också va? ;)


För att vara mindre materialistisk så drömmer jag just nu om lite bättre självförtroende också,
gick omkring i huset och grät i morse. Ingen aning om varför, men en stor grej är väl att jag inte tror jag kan klara mig själv.
Men efter idag har jag till viss del bevisat mig själv fel, klart som fan att jag klarar mig själv.
Det vet jag ju egentligen! Mycket bättre, till och med. För då tvivlar jag inte på mig själv som jag gjort nu.
Det enda jag inte kan sköta ordentligt i min lägenhet i sverige är att vattna dom där jävla blommorna. Men so?
Jag får väl ha plastblommor då..
Jag kan bara inte förstå hur några ynka dagar kan få mitt självförtroende att krympa så otroligt mycket..

Det är skönt att skriva av sig lite för då får man det framför ögonen och fast man precis just tänkte det, så slår det inte till som på samma sätt när man skriver ner det också..

Ikväll ska jag förresten dra 2 spinningpass, så jag tror jag får köra mitt spinningledartrick på andra passet, om jag inte fått sjukt mycket energi imellan det vill säga.
(Ni vet det där som man alltid funderar på, om spinninginstruktörer faktiskt kör så stenhårt som det ser ut att de gör, eller om de har något speciellt trick för att orka mycket mera - ja, det finns faktiskt! MEN jag, och säkert de flesta andra, kör nog sällan det tricket, utan tar i med alla krafter och låter hjärtat arbeta lika mycket som den mest energiska deltagares, om inte ännu mera!)
Sedan kommer jag nog vara lagom mör, speciellt i mina stackars ben som redan knappt kan bära mig efter gårdagens stenhårda benpass.
Jag måste säga, I LOVE IT! ;)

Pratade nyss med mammsen på facebook-chatten lite, skönt att höra av dem och att allt gått bra. Jag är avundsjuk, jag vill också vara i USA!

Nu ska jag pussa lite på min sleeping beauty som ligger här bredvid mig!

Ciao!

Inga kommentarer: