torsdag 15 april 2010

vilket helvete det kan vara

att bränna en ny mp3skiva till bilen.
Äntligen fick jag orken att göra det, tog mig an det stora uppdraget.
Så tar det en halvtimme för att jag inte har någon aning om vad jag egentligen vill lägga på skivan, de 20 låtar jag ville ha dit var där efter 15 sekunder,
sedan fanns det 100 platser kvar att fylla.
Men nu, äntligen, är den färdig.

Det här med att blogga på veckorna och när jag är i sverige är inte så lätt alltid,
som jag nämnt är mitt internet inte det bästa, jag är i skolan hela dagarna, när jag kommer hem från skolan är det mat och lite hemsysslor som gäller, sedan träning och efter träningen käk igen, lite mys för mig själv och sedan finns det inte mycket tid kvar för datoraktiviteter.
Nu borde jag till exempel packa och klippa tånaglarna.

Men jag får försöka i alla fall, för det är roligt,
och bra. Tror jag.

Känslomässigt denna vecka så har det varit upp och ner, både fysiskt och psykiskt,
igår när vi slutade lite tidigare var jag så fruktansvärt trött så jag gick hem och sov, sedan vilade jag och vilade och mitt i allt hade jag feber ?
Gick ut och gick, fick panikångest och trodde jag skulle dö, men lugnade ner mig,
när jag kom hem, gick i duschen, åt kvällsmål, efter det mådde jag hur bra som helst, frisk som en nötkärna.
Och inatt första natten på veckan jag sov helt igenom (annars har jag en gång varje natt vaknat upp kallsvettig, natten före denna var mitt nattlinne helt genomsurvått, som att jag duschat med det på..) ingen aning om vad som händer med mig.

En sak vet jag ju i alla fall,
att det är någonting min kropp vill berätta till mig.
men jag kan ju berätta att jag inte är så bra på att lyssna på mig själv,
eller som jag även erkände på lektionen igår så vågar jag inte lita på mig själv.
Men jag fick höra att jag nog är en bit på vägen genom att bara berätta det,
erkänna det,
och när jag fick fundera så är jag faktiskt det.
Jag har bara så fruktansvärt bråttom alltid, det ska bli bra på ett knäpp liksom,
men jag vet ju att det inte är så, att det tar tid,
det kan tyvärr till och med ta flera år.
Men jag vet att jag är på min rätta väg.
medvetenhet - acceptans.
Och viljan finns absolut.

Vi har senaste dagarna i skolan pratat om psykosomatik (läran om kroppen och själen) vilket jag tror stenhårt på.
Idag har vi gått igenom sinnena, även vår intuition, det såkallade sjätte sinnet, som också finns hos oss alla, vilket vi genom några experiment fick rätt tydligt bevisat för oss.

Och jag börjar flumma iväg som vanligt men jag känner att jag är lite för trött för att göra det idag.
Mitt träningsprogram, för att prata om annat, går helt suveränt!
Det enda jag kom på var att det blev för mycket dötid igår.. Skulle nog ha varit sugen på att träna. Det var lite jobbigt.
Idag tränade jag rygg och biceps, och jag får både sån sjuk kontakt och pump.
Sedan spinning på det och jag bara kände mig helt fri.
Jag vet inte vad jag skulle göra utan träningen, och just nu är en av mina största rädslor att jag måste vara utan den..

Ytterligare någonting jag kommit på de senaste dagarna är att jag hamnat på en underbart vacker plats i världen.
"Alla trivs på Väddö".. -Ja, i alla fall jag.













Inga kommentarer: