torsdag 20 januari 2011

Ekonomiångest

Herregud, sitter och tänker på min budget varje dag.
Såhär pengastressad har jag aldrig varit i hela livet förut..
Alla pengar, även de jag har sparade, går åt denna månad.
Och nästa månad kommer det gå minst lika mycket.
Var ska det här sluta?

Jag vet ju att jag alltid har hjälp bara jag frågar,
men tycker inte om att göra det, inte det minsta.
Men det är väl ett nödvändigt ont.

Det är inte så att jag slösar så fruktansvärt mycket,
snarare tvärtom. Det handlar ju om prioriteringar.
Nu ska jag dessutom resa om en vecka ungefär, lite mera. Och den resan kommer bli DYR, mycket mycket dyrare än vad jag först tänkte. Men det är självklart att det kommer vara värt det, ser fram emot den veckan otroligt mycket!
Som sagt, prioriteringar. Det är väl det att jag inte riktigt vet hur det kommer se ut när vi väl är på plats, och det är lite tråkigt att jag måste vara snål på en resa.. :( Men som sagt, det kommer vara värt det. Det vet jag redan.

Igår skulle jag köpa nytt månadskort på friskis,
och det är väl egentligen det som ställer till det för tillfället..
550 kronor skulle jag vara tvungen att betala!!! HELT sinnessjukt.
Dessutom skulle jag inte få skjuta på det när jag ska resa heller, så det känns inte riktig värt det, men å andra sidan vill jag träna så pass mycket. Det är sista månaden snart som vi är här. Bara 5 veckor kvar till långpraktiken.
Så det är egentligen det jag tänker på. Och har funderat på att köpa hela dagen,
men nu när jag sitter här och skriver om det så tänker jag att det kanske är bäst att skita i det.
Vi har gym i skolan, och jag får springa ute, eller köra cardio hemma i vardagsrummet helt enkelt.

Herre min skapare, jag måste nog säga det, att man har tragiska problem.
Men det är ju så himla skönt att vara på friskis och svettis. Ljus och fräsh lokal, bra vikter och maskiner, roliga pass.
Är det värt det?
Fan nu får jag ta fram plus och minuslistan.

Stackars liten Emelie.

Inga kommentarer: