fredag 21 januari 2011

Radio, Drömmar och Nörderier.

två klasskompisar på radion just nu, väldigt bra måste jag säga ;)
Duktiga klasskompisar jag har. Verkligen.

Idag är det fredag, har inga speciella planer, filmkväll och middag med vänner,
träning och egen tid. :)
Ska väl försöka plugga lite, kanske, om jag orkar. Inför trigger/stretch-kursen nästa vecka måste vi ha stenkoll på musklernas ursprung och fästen.
Känns synd att jag inte iddes plugga in dem förra året. I och för sig är det inte jättesvårt direkt, men det är väl knappast roligt att "plugga" ändå.



Någonting jag inte kan komma undan nu är alla drömmar jag har på nätterna,
senste året har jag haft otroligt intensiva drömmar.
Det är ju bra på sitt sätt, men nu senaste veckorna har det jag känt och tänkt i drömmarna översatts till mitt "vakna liv" också. Det är lite jobbigt ibland.
Kan till exempel känna mig otroligt nervös utan någon anledning, bara för att jag varit det i en dröm.
Det är lite jobbigt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag kommer ju ihåg drömmarna jag haft också.
Igår såg jag på Twilight och drömde att jag kunde flyga. Sedan hade jag någon kompis som var sjukt snabb. Men inga vampyrer, snarare robotar och väldigt onda typer av andra slag. Och mycket, mycket annat.



På tal om Twiligt så har jag bestämt mig för att se de filmer som finns nu, började med första igår.
Har egentligen bestämt mig för att se på flera filmer över lag, nyare filmer. Annars ser jag bara på samma filmer om och om igen.


(Vi har två Twilight-"nördar" i klassen som visade denna bilden till mig, jag tycker det är en väldigt vacker bild!)

Själv har jag blivit en True Blood-"nörd", så jag förstår vampyrhysterin just nu.
I klassen har en av dom hängt upp en twiligtplanch, och drömmer dagdrömmar om Edward, :D en annan skämtade med mig igår att snart kommer det komma en True Blood - planch också, så kommer jag och berätta om mina dagdrömmar om Alexander, eller "Eric", haha.
Ja, det kanske inte är långt ifrån!


Bild på Sookie och Bill. Namn Anna Paquin och Stephen Moyer. De är faktiskt gifta "på riktigt" eller hur man nu ska säga det. ;)
Ja, måste ju erkänna att jag till och med har True Blood-skrivbordsunderlägg, så jag är inte långt ifrån en "nörd".

Nej nu ska jag sluta uttråka de stackare som faktiskt orkat läsa detta inlägg.

Förresten, någonting HELT annat,
kanske inte är så smart att fråga detta det sista jag gör men,
kan ni snälla skriva vilken sång/vilka sånger ni tycker är den finste/bästa som gjorts?

1 kommentar:

Poffi sa...

Vah Em, vet du vad? Jag tänkte häromdan till min blog att jag skulle fråga vilka era favoritlåtar var, o så ser jag det här på din blog :P
Öhm, det är jättesvårt att bara välja en låt, men antingen Strawberry fields forever med the Beatles, Den fulaste flickan i världen med Håkan Hellström eller Hey Jude med the Beatles. Dom är nog dom finaste låtarna enligt mig. Sen bästa, eller på ett annat mer partysätt är nog I bet you look good on the dancefloor med Arctic Monkeys eller Same jeans med the View. Ja, som sagt det är grymt svårt att få det till bara en låt :)