måndag 10 januari 2011

Dålig uppdatering

igen!
Men det är väl så, som jag tidigare sagt, att det går upp och ner..
Har inte haft mycket tid över för bloggande heller.

NU har skolan börjat igen och jag måste faktiskt säga att jag hade ångest,
det känns som att jag börjar bli skoltrött.
Vi är nästan, nästan, klara, det är bara 7 veckor till långpraktiken och det är ungefär det som är kvar..

I alla fall,
lovet njöt jag av fullt ut.
Var med nära och kära så mycket jag bara kunde.
Min ablation på sjukhuset i uppsala gick också bra,
nu ska jag vara av med rusningarna :)
Kände mig som en invalid bara när jag låg där på sjukhuset, usch.
Duschade hur m¨ånga gånger som helst med desinfekterande tvål,
ändå kände jag mig så otroligt äcklig. Haha.
Men det var intressant, en upplevelse. Dessutom att vara med om en ablation,
häftigt. Verkligen häftigt. Helt otroligt vad dom kan göra..

Morfars begravning var i lördags,
den blev så otroligt vacker. Jag spelade för honom på hans egen fiol.
Vi grät tillsammans.
När mamma lade ner kransen från oss kändes det verkligen.
Jag kunde känna att Morfar var där med oss.

Idag skulle vi berätta för klassen vad vi gjort på lovet,
till hjälp fick vi ta ett kort ur en kortlek med bilder..
Och så skulle vi använda fantasin utifrån det, och förklara lovet.

Min bild var ett stort hjärta, med grön bakgrund och en svart fågel i mitten,
ett rött äpple nere i högra kanten.
Det var som en chock...

Idag tränade jag också första gången på en vecka efter ablationen,
jag har gått promenader men det var dags för styrketräning igen :)
Skönt! körde biceps och triceps + cardio efter det. Inte så tungt, måste börja försiktigt.. En vecka var ändå ett litet pris att betala :)

Strax dags att lägga mig i sängen, på spikmattan, och läsa.
Tillbaka till rutinerna :)

Inga kommentarer: