fredag 17 oktober 2008

bastukväll

haha vi har badat bastu många fredagar nu,
men det är otroligt skönt.
Bara att jag kom på att jag glömt ta mitt järn idag,
så mitt hjärta fick lite fel.
Men det är ju bara att sluta då, så.

Jag har börjat fundera på om jag kan ha en väldigt lindrig form av
någon slags astma. Det är nämligen så att alltid när ett rum blir väldigt fuktigt
eller luften försvinner lite så märker jag det direkt, jag kan knappt andas och blir helt konstig i huvudet, det är jätteobehagligt, därför står/sitter jag nästan alltid vid ett fönster eller en fläkt när jag är på typ spinning.
Och eftersom jag nu är rätt säker på att det inte är min kondition det är fel på (redan i våras hade jag super lungkapacitet och mitt hjärta slog jättelångsamt i vilotillstånd, och har blivit bättre sedan dess) så måste det ju vara någonting annat. Det är lite skrämmande för när det blir så är det sjukt obehagligt.
Det är som att vara i ett rum och all luft bara försvinner.

Jaja, men det löser sig nog.

Hade tänkt fara på dansaerobic i morgon men har tränat så pass hårt den här veckan att min kropp förmodligen skulle må bäst av att ta det lite lugnare en dag.
Märkte av det redan på dagens pilates bara, hur min kropp lite sade imot.
Har grym träningsvärk i hela övrekroppen efter gårdagens gympass, vilket bevisar min tro om att det gick bra, så känns det :)
Ryggen fick sig en ordentlig omgång, och det behöver den!

Har förövrigt varit trött idag, sov dåligt inatt.
Trodde jag skulle somna här vid sju men lyckades faktiskt hålla mig vaken,
pratade lite med min mamma och sedan började vi titta på Idol och efter det bastu,
nu började idol igen såg jag.
Jag tycker hon där Yasmine eller vad hon nu heter borde ta och packa sina väskor.
Hon sjunger falskt och har inte det minsta wow-faktor varken i sig eller i sin röst.
Annars är juryn lite ute och cyklar ganska ofta tycker jag. hmm.

Japp, jag var på intervju idag igen,
mycket bättre den här gången, och snabbt gick det. Får se vad det blir,
men det spelar inte så stor roll mera heller. Tycka vad man tycka vill, tycker jag.
Efter det träffade jag Sofi och det var ju riktigt trevligt, var med henne flera timmar och det bara susade förbi. Det finns alltid så mycket att prata om :)
Hon är en go vän.
Var hemma ett tag och sen cyklade jag iväg till Pilatesen, och det gick väl bra men lite seg var jag nog allt ändå. Sen cyklade jag nöjd och avslappnad hem till min underbara som då var hemma. Vi åkte och åt och skulle spela biljard men det var fullt med människor där så vi åkte hem och där börjar kvällen, ungefär.

Jaaja, nu har jag reflekterat över dagen lite.
Hade en massa tankar i natt som jag tänkte försöka filosofiera om lite idag i mina ord, men jag har dessvärre nog lite glömt bort det. Haha. Så går det när man försöker tänka mitt i natten..

Jah nu står de sämsta och håller på att åka ut.
Hej då Yasmina.
(usch vilken hemsk människa jag är.. men, hm. som ida brukar säga.. Hon är väl säkert trävlig..)

Ha en go kväll,
godis natt.
Knuser fra meg

Inga kommentarer: