torsdag 30 oktober 2008

sin's tasteful

ajaj, kan inte nysa,
det värker riktigt ordentligt i magen!
sköönt!! Träningsvärk är den bästa smärtan..

Var på spinning idag för första gången på en vecka,
det kändes helt okej, försökte ta det lugnt,
men ja, jag har lite svårt med det.

Min hand är inte riktigt i skick men det är inget värre fel med den,
igår morse var den redan bättre.
Och nu kan jag till och med använda fingret lite,
gick sådär att spela gitarr men bättre än jag förväntat.
Är sjukt glad bara att det inte hände någonting värre med handen.
Det hade varit förödande.

Har faktiskt haft en bra dag idag, vilket har behövts, mycket.
Sökte ett jobb (tror knappast jag får det men kan ju alltid hoppas, och nu finns jag på listan i alla fall) men jag vet att jag skulle göra det där jobbet bra.
Ida ringde från Australien i morse (kväll för henne ;p)
det var obeskrivligt roligt, jag bara sken som solen efter det samtalet.
Jag är verkligen glad för hennes skull, men jag saknar henne mycket förstås.
Måste försöka få råd att åka och hälsa på henne, speciellt om hon tänker vara borta ännu längre.
Det har bara gått lite mer än en månad och jag saknar henne såhär mycket.

Jag brukar undra ibland,
hur man faktiskt kan känna avståndet?

Köpte två par jeans (inte dåliga heller..) för 16 euro på second hand idag,
då var jag nöjd med mig själv..
Tänkte att saklar, jag ska börja handla alla mina kläder där.
Men, sen å andra sidan, lär jag inte behöva några nya kläder på ett tag.
fast med lite kreativitet kunde man nästan alltid handla på second hand..
Människor slänger bort så mycket fina saker.

och, haha, det är därför det är bra att vara relativt smal (vilket nu också ändrar från dag till dag, sinnesmässigt) så att man kan ta över de kläder andra personer växer ur, eller råkade köpa en storlek för liten. Där är en "feting" motivation att hålla sig "hälsosam" :P

skämt å sido. Jag blev glad i alla fall.
Sen åt jag luddag med min underbara, hjortgryta (mums).
Det enda dåliga idag har jag redan glömt bort, men någonting hände som jag tänkte att
"nej nu jävlar, nu gick hela den här dagen åt helvete"
men icke då,
icke.

Det blir vad man gör det till.

Det spelar fan utanför, riktigt hundväder.
jag trivs inte i kylan, men jag trivs inne under kylans gång, dock.

nu bara babblar jag på igen, hoho.
Jag som inte ens trodde jag skulle få ihop en hel mening har igen lyckats pladdra ihop en hel massa skit som ingen ens kommer orka läsa.
-Förutom sambon min förstås, han läser alltid.

Hur ska jag klara mig utan honom en hel helg!?? Kan någon berätta!?
Jag är redan smått miserabel inför detta.

1 kommentar:

Ida sa...

And I miss you so so much! When I come back in after i called you, Chris said to me : "I can see that you have called home tonight" I was so happy and I am still! :D <3