söndag 12 oktober 2008

misslyckande

jag förstår inte vad det är för fel på mig.
Jag vet ju att jag kan sjunga, och jag vet till och med att jag inte är helt kass på det. Men när jag måste prestera går det precis käpprätt åt H******.
Varförvarför? vad är det för fel på mig?

Och varje gång det blir såhär så vill jag bara lägga mig ner mitt på vägen och låta tårarna bilda floder, så att en bit av mig rinner ner i avloppen där jag hör hemma.
Jag gick till butiken och tänkte att nu ska jag köpa glass och tröstäta,
men jag var inte ens sugen på det.
Blev en smoothie till lunch.
Då är det illa.

Jag säger ju att jag inte ska fara på sånt här,
men nej
Det envisas och jag envisas med att det kanske går bättre den här gången.
men nej.
Samma sak samma sak.
Och det är ju så det alltid är, alltid.
en bunt misslyckanden,
mitt ankare har gått i tusen bitar.

Inga kommentarer: