tisdag 14 oktober 2008

bättre nu

känner mig nästan helig efter kvällens träning,
Fanny är verkligen en grym instruktör!
Jag hoppas på att bli lite liknande henne i alla fall,
men lite liite mera kondition krävs, dock kämpar jag på det,
dagligen. Fast på något konstigt vis har min kondition på de senaste veckorna faktiskt blivit betydligt bättre. Jag är jättenöjd med det, såklart.
Men ännu kunde den vara lite bättre, men å andra sidan, det kan den väl i princip alltid. Det kan bero på att jag ätit bättre på senaste tiden också.
Försöker äta så regelbundet det bara går nu.

Jag är väldigt nervös för i morgon,
då publiceras nämligen min intervju i tidningen,
och det känns inte alls bra.
Kommer ligga vaken hela natten och lyssna efter ljudet då domen kastas in genom brevhålet.
Tog minst 100 bilder idag så hoppas nu någon av dem blev någorlunda,
men konstigt nog är det inte mitt utseende som jag bryr mig mera om.
De frågor som han ställde i intervjun var verkligen inte alls det minsta relevanta.
Jag hade velat svara på frågor som vad jag har för intressen, och mina drömmar, kanske favoritfilmer osv. Inte vem som är snyggast på Åland och huruvida jag tror på gud och hur religiös jag är. De försöker lite för mycket kan jag tycka.
Inte är tidningens läsare heller knappast intresserade om jag tycker om skägg eller inte. Och det där med kristendomen osv kan vara väldigt, väldigt känsligt, vilket jag tidigare också nämnt.
Hoppas nu ändå att jag inte framstår som en total idiot.
Och idag fick jag ju reda på att media och allt kring Lucia här på ön inte direkt kommer så bra överens, hade ju varit lite bättre att få reda på tidigare, så att jag eventuellt kunnat protestera, jag menar, vad vet jag. Hur smart som helst är jag ju faktiskt inte, och om jag nu måste medge, vilket nu de flesta redan är medvetna om, så är jag ju inte direkt den mest snabbtänkta, om vi säger så. Så jag är ju rädd för att alla sluga kommentarer kommer såhär i efterhand och spökar för mig.

Men jag hade ju dock kunnat räkna med lite konstiga frågor, egentligen är det ju inte så chokerande. Det är ganska typiskt åland.
Att försöka vara bättre än vad man verkligen är, och att försöka vara rolig,
men det blir ju bara fel. Såvida man inte själv ingår i en viss grupp av en speciell typs Ålänning.. Då kanske det är jätteroligt. Haha.
"En av ålands luciakandidater tycker Johnny depp är den snyggaste mannen i världen".
Jamen då var ju en utesluten i alla fall.

Jag sa ju förstås min pojkvän för så är det ju,
men det är ju "inte roligt" om jag väljer honom.
"Neeej du får ju inte välja honom, någon annan"

Känner ni igen det?
Kanske några flashbacks från ett pyamasparty i, vad kan det ha varit,
sjuan som mest, kanske?

Inga kommentarer: