torsdag 16 oktober 2008

en dag under regnhimmeln

det har bara öst på hela dagen,
ochför att inte tala om inatt.
Men det var mysigt när jag vaknade och hörde regnet smattra utanför.
Det är gött med en, eller två, riktiga regndagar nu och då.
Då kan man spendera tid inne utan dåligt samvete,
och det konstiga är ju att på något vis, finns det en viss dragningskraft i vattnet som faller från ovan. Jag älskar att springa omkring och bli helt våt av ösregnet.
Då känner jag att jag lever, verkligen.

Träningspasset gick riktigt fint idag,
jag tränade rygg, axlar och lite mage (men inte för mycket med tanke på morgondagens pilates, och inte heller ben..)
Höll på lite mera än en timme, och tiden bara flög iväg.
Men det kändes bra efteråt och har jag tur kommer min rygg (speciellt) värka underbart i morgon.

Var på middag till Sampes mamma idag,
hon hade lagat lasagne och den var himmelsk!
Det var jätteroligt, men vi var tvugna att sticka sen på grund av min gitarrlektion så det var ju förstås synd.
Men gitarrlektionen var också härlig, jag älskar det instrumentet!
Och det gick bra idag, var inte trött på samma sätt som förra gången.
Men på samma gång som det ibland är skönt att bara ha en halvtimmes lektioner så tycker jag nog faktiskt att det mera är av ett negativt fenomen då det gäller gitarren. Det går allt för fort.

Nå, det är i morgon som intervjun publiceras nu, och jag har pratat med själva JP så det är säkert. Fick till och med se intervjun helt färdig, med bilder och allt. Och svara på än en fråga. Jag är nöjd med slutresultatet, det duger i alla fall.
Han är nog bra han där JP, äkta, försöker inte med någonting han inte riktigt kan.
Så det blir väl ytterligare en sömnlös natt, fast det låter lite dumt så kommer det förstås kännas lite speciellt att vara fylld över ett helt uppslag.
Känner mig nästan lite som en kändis, och jag älskar ju uppmärksamhet.. (Som nu faktiskt kanske är en positiv sak i dessa omständigheter åt minståne)

I morgon är det fredag igen,
då ska jag och min underbara fira vår 10månaders dag (vilken var igår)
på vårt alldeles egna speciella sätt.
Jag älskar den här människan så otroligt mycket,
han är en del av mig, och inte så liten heller.
Han är mitt sinne, mitt hjärta och min själ,
på de alldeles speciella platser som bara är till för honom.
Kan inte förstå hur lyckligt lottad jag är som har honom.
Underbara, underbara du, S.

Inga kommentarer: