onsdag 15 oktober 2008

home again

kom precis just från sånglektionen.
Det är verkligen så otroligt underbart att sjunga!
Helt obeskrivligt. Och när man lär sig någonting så känns det förstås ännu roligare.
Men det gick rätt bra idag faktiskt, blev lite sliten i halsen efter ett tag.
Älskar "I Dreamed A Dream", den är sjukt fin, + att den har fantastisk text.
Och duvemåla hage tycker jag också om att sjunga, plus sådär 20 andra som jag har på repertoaren för tillfället, tycker om dem alla. Och alla är olika.
Ska börja sjunga en dansk sång nu som jag är lite spänd för, haha.

långspinningen idag var härlig,
det kändes att jag inte var van, efter sådär 45 minuter började jag bli ordentligt andfådd, och det är skönt med lite utmaning.
I morgon ska jag fara på mitt första (på länge) egna gympass.
Det kommer också bli roligt. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köra än,
men övrekroppen i alla fall. Eftersom jag ska fara på pilates och aerobics på fredag, då är det lite trevligare om man inte har sån dunderträningsvärk i benen.

Jag har märkt att min kropp har förändrats och jag börjar bli lite småorolig sådär.
Det känns inte fel men jag vet inte, jag är väl bara lite mesig.
Har funderat på att börja käka lite proteintillskott, bara för att jag tror jag har lite halvproblematik med att få i mig tillräckligt med proteiner,
har bara blivit ett ordentligt mål mat de senaste dagarna (då menar jag alltså enligt tallriksmodell, varm mat).
Har dock börjat fixa i ordning en smoothie ungefär en timme före träningen som verkligen håller mig i gång.

Här är receptet:
1/2 - 1 banan
1 dl frusna hallon
1 dl frusna blåbär
1 dl mjölk
1 dl vaniljyoghurt

ordentlig energikick!
mycket bra kolhydrater och ändå lite protein.
Men kolhydrater är bättre före konditionsträning.
Eller egentligen för all träning, men då man kan äta lite större mängd mat före ett gympass så säger magen ifrån ordentligt om man försöker göra det just före ett konditionspass. Men kolhydrater i den här formen gör tricket ungefär en timme före konditionspasset!

ojoj,
det är i morgon som intervjun publiceras fick jag reda på idag,
när han ringde och ville fråga mig ännu någon fråga.
Jag fick till och med läsa intervjun och den var faktiskt inte alls så farlig som jag hade väntat mig.
Det ända var det att han fick mig att framstå som någonting jag inte är.
I förtexten stod det "men kan inte komma på någon som förtjänar 10 000 euro"
det låter lite fel, i alla fall i mina öron.
Sen vet jag inte om han formulerade sig lite mystiskt eller om han med flit försökte framhäva någonting dåligt med mig.
Men jag tycker alla är värda 10 000, så det vart feil, så feil.
Hoppas han ändrar det.

Näj nu ska jag no ta å hitt på någge mä sambon min.

Night night, sleep tight.

Inga kommentarer: