tisdag 14 oktober 2008

inget vidare

är trött.
Och så glömde jag förstås att köpa kaffe igår så jag fick inte mitt morgonkaffe.
Har ingen ork att fara någonstans och köpa något heller,
fast jag skulle behöva fara till sparhallen och införskaffa kattspray till blommorna också.
Sessa har bajsat utanför kattlådan igen, jag förstår inte varför hon helatiden ska envisas med att göra det.
Speciellt när jag har sånt obehag för alla sorters anal avföring.. Och jag kan ju berätta att det inte luktar något vidare heller. Den där pirkka kattmaten är inte bra för deras små magar, ändå är de galna i den. Men fodret gör susen, Royal Canin är bra märke. Det är dyrt men jag tror absolut det är värt det, plus att kattorna tycker det är helt okej ändå. Tror det är lite mera mättande än vanlig kattmat också..

Jag vill egentligen fara till Biblioteket och leta upp en sång till lektionen i morgon, men jag har ingen ork till det heller.
Väntar på att Ålandstidningen ska ringa igen för att få komma och fotografera mig,
jag vet inte om jag är helt förtjust i att bli fotograferad, jag kan ta tusen bilder på mig själv men känner mig liksom lite dum när någon annan står där bakom kameran och försöker få en vettig min i mitt ansikte.
I söndags var det bilder till måndagens tidning, igår till lucia planschen (vilket var det viktigaste så hoppas det gick bra i alla fall) och idag till den enskilda intervjun i tidningen.
Det som var mest typiskt var ju förstås att jag vaknade med en gigantisk lysande röd ovälkommen finne, mitt på näsan, i söndags morse. Jag har lyckats få bukt med den nu,
men hur ironiskt är inte det?
Och så ska man bli fotad idag igen när jag knappt orkar stå och mina ögon känns som potatissäckar, och i fransarna sitter tyngder på 10 kg.

Men det är väl bara att försöka komma igenom den här dagen också,
jag ser fram emot övningen med resten av gruppen lite senare, och träningen ikväll!
Och jaja, om bilden blir bra idag så kommer jag ju vara otroligt glad senare.
Men om den blir dålig, ja, då får jag väl leva med det ändå. Familjen och S kommer väl i alla fall tycka den blir bra oavsett :)

Det här bärteét som jag försökte få i mig var inget vidare,
det var beskt.

man kan inte skina som solen varje dag.

Inga kommentarer: