lördag 18 april 2009

Acceptance

Allt detta jag ser, människor som kämpar för livet för att förändra den de är.
Jag önskar jag kunde ruska om dem och få dem att förstå,
vi ÄR dem vi är, alltid.
Vad vi än gör, vem vi än försöker vara,
kommer det inte kännas bra, inte kännas rätt,
och cirkeln bara fortsätter,
mera fel hittas, mera fel söks upp i sig själv.

Accepterar vi inte oss själva,
hur ser framtiden ut?

Ett oändligt sökande,
en oändlig misstro och konstant tvivel.
Vissa dagar när solen känns det rätt och vi känner oss som nya, annorlunda,
vi tänker att vi äntligen kanske funnit den vi vill vara.

Men vet ni vad som känns ännu bättre?
att veta det.
Att känna, det här, det älskar JAG, det här är en del av MIG,
som jag ÄR, fast jag kanske inte vill vara mig själv just nu.
Men jag är jag,
och vad jag än säger, vad jag än gör,
hur jag än förändrar mitt utseende eller hur mycket jag än tränar för att gå ner i vikt,
få mera muskler, bli snyggare.
Så ÄR jag jag.

Jag tycker om det jag tycker om,
jag tänker det jag tänker,
jag gör det jag gör.
Och jag skiter i vad andra tycker.
Och framför allt,
jag accepterar mig själv,
precis som den jag är.

För tvivel finns det alltid ändå,
det kommer alltid finnas saker vi vill ändra på med oss själva,
men så länge vi inte känner att vi behöver ändra på hela bilden,
går det över med tiden,
och även dessa tvivel minskar i takt med acceptansen.

Så älska dig själv,
eller åt minståne acceptera dig själv.

Jag är galen, lättirriterad, pratar allt för mycket om mig själv, jag hatar mina armar och mina höfter, jag tycker att jag är skitful för det mesta, glad, energisk, jag älskar träning och musik, jag älskar bröd och kolhydrater överlag, men jag älskar också hälsosam mat, jag syndar, jag har hett temprament, jag är passionerad, jag är lite för inne i mig själv, jag grubblar konstant, jag är tankspridd, glömsk, nervös, rädd, lat, annorlunda, men jag är också snäll, omtänksam, lätt att prata med..
Det finns så mycket till oss alla.
Låt inte det gå till spillo,
var inte någon annan.

DET FINNS BARA EN AV DIG,
och därefter finns det också bara en,
som kan leva den rollen.


Gör det bästa du kan, som bara dig själv.

1 kommentar:

Linda S sa...

så jäkla bra skrivet! tack för ikväll:)