fredag 10 april 2009

Långfredag

Idag ska man egentligen bara sitta hemmma,
men det traditionella påskfirandet försvinner bara mera och mera.
Idag firar man påsken med minst en flaska vin, godis och krogbesök.

Dock är det väl inget att klaga på ;)
så länget jag får min memma så kommer jag att älska påsken.
Men visst finns det i bakhuvudet de där mera religiösa aspekterna också..
På något vis.

Men i alla fall,
idag skiner solen lite mera och jag gissar det var bra för mig att ha lite andra tankar igår kväll. Funderar nog fortfarande lite emellan men inte lika ingående,
mera i förbifarten.
Tänkte i morse på varför det är så att vi vill ha det vi inte kan få!?
Jag kan egentligen inte riktigt förstå det.
Skulle tycka det var intressant med en hel psykologisk uppläggning om diverse hormoner som börjar bildas och hur hjärnan reagerar..
För det är ju så, väldigt väldigt ofta.

Men jaja,
nog om mina konstiga funderingar.

Idag ska jag dra spinning, dock ser det inte ut att bli allt för många deltagare, vilket är lite trist. Men det är dåligt på alla pass ser det ut, de vill vara hemma och slappa.. ;)
Dessutom ska jag försöka göra det där jag pratat om idag,
bara jag kommer iväg. Vill verkligen men skulle inte orka vänta heller..
Men jag antar att det är värt det.
Ikväll ska jag och S på middag till min bror och hans sambo, det ser jag fram emot riktigt, riktigt mycket :) Är inte ofta jag umgås med dem på det viset så det ska bli roligt. Säkert blir det väl några glas vin på det (dock inte flera än 5!) och kanske en tur till arken efter det, är många jag vill se som ska dit och sådär så.

Nu ska jag äta morgonmål ;)
ha en underbar dag i vårsolen!
Love
/ Emelie

Inga kommentarer: