torsdag 23 april 2009

inget idag heller

Värst vad jag blivit seg?
Men funderar mycket.

Och fast jag inte egentligen haft någonting att göra idag så har dagen bara gått,
och det har känts sådär obekvämt meningslöst igen..
Vad är det som är fel?
Svårt att veta.

Fast jag har funderat mycket på vad jag tror på den senaste tiden,
alltså inte religiös tro,
utan mera bara allmänt om vardagliga saker.
eller ja, kanske inte man ska räkna det till vardagen egentligen.. men..

Det är svårt att komma till någon slutsats,
för jag har det jag vill tro,
och sedan finns det jag vet är mera realistiskt att tro på.
Vilket jag nu säger att jag tror på, och som jag tror att jag tror på.
Men ja, det är det här jag vill tro på..

Hör på detta,
såhär snurrar det runt,
och sedan glömmer jag vad jag tänkte på.

Är det våren som framkallar dessa konstiga tankemönster?
Om jag kollar tillbaka så går de åt liknande håll som förra året,
dock inte riktigt eftersom mina funderingar var mycket allvarligare förra året och hur jag än gjorde fick jag ingen lösning,
i år är det liksom lite lättare att..
Ja.. bara skita i det..
Eller åt minståne trycka det åt sidan,
någon gång glömmer man det ändå.
Och livet fortsätter.

Jag borde börja ta lite mera kvalitetstid för mig själv,
eller göra sådant jag tycker om då jag har tid.
Idag till exempel.
Visst, jag har tränat och det är det bästa jag vet,
men en sak räcker liksom inte på en hel dag,
två tmmar av 24..
Och jag har bara slösat bort en massa tid..
Som jag kunnat ta åt mig själv för att må lite bättre.

Nej,
förlåt för mitt svamlande.
Jag måste väl bara få ur mig lite men det är inte så dåligt som det låter.
Har bara haft lite humörsvängningar..
Glad, ledsen, arg, glad, besviken.. Ja, it goes on and on.

Men hoppas på en bättre dag i morgon :)

love
/ Emelie